T-34 Update.
#11

(23-10-2013, 10:29 AM)Daff Kirjutas:  Eelkõneleja väide, et ei viitsitud head mootorit toota, ei pea paika. Kui nüüd rääkida sellest T-34 mootorist, siis selle arendamisega nähti kurja vaeva. Antud mootori (V-2) esialgne motoressurss oli projekteeritud 300 tunnile. Kuna aga sellise mootori tootmine oli alles lapsekingades,(mitte ainult venemaal, vaid kogu maailmas), siis olemasolevate vahenditega suudeti tagada esialgne tööiga 150 tundi. Mis aga ei rahuldanud suuri väejuhte. See, et tanki keskmine eluiga oli 7 minutit, ei tähenda, et nad kõik ainult 7 minutit kestsid. Oli masinaid, ja mitte vähe, mille sõjakusele tõmbas joone alla just nimelt kehv mootor. Suure sõja lõppedes oli aga selle mootori motoressurss juba 500 tundi. Nii-et nähti ikkagi vaeva.
Ja see, et mootor õli võttis või põletas, kuidas keegi tahab õelda on samuti üks lahendustest mis on sisse projekteeritud, et pikendada mootori eluiga.
Kes tunneb sügavamat huvi eelmainitud mootori saamisloo ja arendamise vastu, soovitan lugeda Mihhail Barjatinski sulest ilmunud raamaut "T-34 v boju." Kuna raamat on ilmunud juba uue korra ajal, siis on ta veel huvitav selle poolest, et seal on palju arhiivimaterjale nii nõukogude kui saksa poolel tehtud ettekannetest T-34 kohta.

Suur tänu Daffile selle viite eest: http://www.litmir.net/br/?b=104797&p=51
See kokkuvõttev tsitaat on sealt raamatust lk. 51 võetud:
Tsitaat:Закономерен вопрос: если всё было так плохо, то почему Т-34 пользовался такой популярностью у танкистов?

Причин тут, по-видимому, несколько. Во-первых, не с чем было сравнивать – остальные советские танки были ничуть не лучше. Импортная же техника, поступавшая по ленд-лизу, ничего кроме раздражения (особенно при кратковременном общении) не вызывала. Оно и понятно – английские и американские танки, пусть качественно изготовленные и надёжные, были тем не менее явлением чуждой для нас технической культуры. Причём культуры более высокой. Разжечь костёр под танком Т-34, чтобы прогреть дизель перед запуском зимой, – это понятно, а впрыскивать для этой же цели с помощью специального шприца эфир в цилиндры дизелей на «Матильде» – хрень какая-то! Напридумают же эти капиталисты!
-----------------------------------------------------------------
Во-вторых, танкистам, привыкшим к тому, что любая отечественная техника постоянно ломается, без сомнения, нравилась исключительная ремонтнопригодность Т-34. В этом отношении «тридцатьчетвёрка» действительно была подлинным шедевром.

Как известно, при проектировании сложных технических объектов существует правило: компоновать агрегаты не для обеспечения удобного их монтажа-демонтажа, а исходя из того, что до полного выхода из строя агрегаты не нуждаются в ремонте.
Muide väga hea raamat, mis selgitab ja põhjendab T-34 kohta paljusid aspekte.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
T-34 Update. - Autor: denis23 - 13-10-2013, 22:46 PM
RE: T-34 Update. - Autor: aavu - 13-10-2013, 23:27 PM
RE: T-34 Update. - Autor: denis23 - 14-10-2013, 00:09 AM
RE: T-34 Update. - Autor: Gravity - 14-10-2013, 23:00 PM
RE: T-34 Update. - Autor: denis23 - 15-10-2013, 01:50 AM
RE: T-34 Update. - Autor: sõidan saaniga - 16-10-2013, 22:33 PM
RE: T-34 Update. - Autor: Daff - 23-10-2013, 10:29 AM
RE: T-34 Update. - Autor: aavu - 30-10-2013, 17:12 PM
RE: T-34 Update. - Autor: kopraonu - 23-10-2013, 19:44 PM
RE: T-34 Update. - Autor: Kombimiis - 23-10-2013, 20:32 PM
RE: T-34 Update. - Autor: Daff - 23-10-2013, 21:35 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne