08-11-2013, 22:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-11-2013, 22:48 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Ei hakanud uut teemat tegema. Opeli rattast juttu ei tule, kuid hea teema jätkuks kõlbab küll.
Vaatasin siin oma erakollektsiooni masslademeid ja avastasin, et alumised kihid puhta roostetavad. Ja koguni osaliselt mullaks on juba muutunud. Kõige põhjast leidsin ühe huvitava asja. Vanasti olid ajad, kui laevad olid puust ja mehed rauast, või oli see vastupidi? No igatahes on meie kandis juba vanal ajal igasugu asju rauast tehtud. Ühes vanas teemas mul on kena Kullaketraja vokk, rauast tehtud :
http://www.youtube.com/watch?v=_EZn_mbrR_U
Ja Kalevipoeg käis väidetavalt Soome sepa juures, sest et siin head seppa ei olnud. No võibolla käis ta Soomes rohkem Saarepiiga pärast, aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Lisaks vokile on meie sepad ka tõsisest rauast jalgratta valmis meisterdanud. Ja see oligi minu masslademe põhjas. No kahjuks natuke kõdunenud , aga see ainult tõstab asja väärtust.
Päris täpselt ajalugu ei tea. Väidetavalt olid selle viguril ka vändad ja tagaratas kunagi olemas. Sadul olevat olnud lauajupist meisterdatud ja kinnitus otse raamile.Oma hilisematel elupäevadel kasutati seda ratast niinimetatud jooksurattana, see tähendab, et pedaale-ketti ei olnud. Mõõtude järgi otsustades on tegemist ilmselt lasterattaga. Ei oska öelda, kui palju kannatusi ja kehavigastusi see imevigur kasutajatele põhjustanud on, tõenäoliselt ka natuke rõõmu pisarate sekka.
P.S.: Ja kui nüüd Kass hakkab jälle rääkima seda juttu, et see ratas on tegelikult pärit Austriast, kus üks tolliametnik selle salakaubavedajate käest eelmise sajandi alguses konfiskeeris ja koju oma pojale mängimiseks viis, siis on see vale puha. Ja isegi kui ei ole vale, siis ei olnud selle poja nimi kindlasti mitte Adolf . Ja veel vähem oli perekonnanimi Schicklgruber.
veel pilte: http://album.ee/node/28425983/50291683
Vaatasin siin oma erakollektsiooni masslademeid ja avastasin, et alumised kihid puhta roostetavad. Ja koguni osaliselt mullaks on juba muutunud. Kõige põhjast leidsin ühe huvitava asja. Vanasti olid ajad, kui laevad olid puust ja mehed rauast, või oli see vastupidi? No igatahes on meie kandis juba vanal ajal igasugu asju rauast tehtud. Ühes vanas teemas mul on kena Kullaketraja vokk, rauast tehtud :
http://www.youtube.com/watch?v=_EZn_mbrR_U
Ja Kalevipoeg käis väidetavalt Soome sepa juures, sest et siin head seppa ei olnud. No võibolla käis ta Soomes rohkem Saarepiiga pärast, aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Lisaks vokile on meie sepad ka tõsisest rauast jalgratta valmis meisterdanud. Ja see oligi minu masslademe põhjas. No kahjuks natuke kõdunenud , aga see ainult tõstab asja väärtust.
Päris täpselt ajalugu ei tea. Väidetavalt olid selle viguril ka vändad ja tagaratas kunagi olemas. Sadul olevat olnud lauajupist meisterdatud ja kinnitus otse raamile.Oma hilisematel elupäevadel kasutati seda ratast niinimetatud jooksurattana, see tähendab, et pedaale-ketti ei olnud. Mõõtude järgi otsustades on tegemist ilmselt lasterattaga. Ei oska öelda, kui palju kannatusi ja kehavigastusi see imevigur kasutajatele põhjustanud on, tõenäoliselt ka natuke rõõmu pisarate sekka.
P.S.: Ja kui nüüd Kass hakkab jälle rääkima seda juttu, et see ratas on tegelikult pärit Austriast, kus üks tolliametnik selle salakaubavedajate käest eelmise sajandi alguses konfiskeeris ja koju oma pojale mängimiseks viis, siis on see vale puha. Ja isegi kui ei ole vale, siis ei olnud selle poja nimi kindlasti mitte Adolf . Ja veel vähem oli perekonnanimi Schicklgruber.
veel pilte: http://album.ee/node/28425983/50291683