15-11-2013, 09:51 AM
(14-11-2013, 19:01 PM)phyl Kirjutas: Ei oska nagu muud tasuvuse koha pealt mainida, kui et tänu kildagaasile on USA muutunud gaasi eksportijaks, ja gaasi hind on kukkunud korralikult.
Ilmselt ikkagi tasub kaevandada sellist gaasi - küll aga võib põhjustada selline kaevandus viis kindlasti rohkelt reostust.
Ei tasu unustada ka teist poolt: seda gaasi peabki praegu "kaevandama". Ei ole välistatud, et tõepoolest avastatakse mingi imevidin, mis pakub fossiilkütusega sarnase energiatihedustega salvestusvõimalust. Ning siis on hilja seda raha enda tasku kühveldada. Sest kohalike kanda jääv ebamugavus (eriti siis, kui protsessi "optimeerides" mingi jama kokku keeratakse) ju pealikeni ei jõua...
Elektriauto on ju valmis. Puudu on vaid kütusepaak... Isegi imev oleks täiesti pruugitav linnalähiliikluses, kui seda energiavaru vaid enam oleks.
Muide, surugaasi puhul on võimalik ka "roheline kütus" - biogaas (biometaaniks nimetatakse). Praegused arengud on huvitavate seadusandlike käänakutega:
siit saab ettekandeid lugeda
Eilse konverentsi üheks kandvaks teemaks oligi biometaan (oi, ma vihkan looduslikele produktidele eesliite bio- külgepookimist) kui transpordikütus.