06-02-2004, 23:55 PM
Tegemist mudeliga GAZ-3308 \"Sadko\",mis on GAZ-66 järglane.Kandejõud on 2 tonni,saadaval Venemaal nii bensiini-kui ka diiselmootoriga.Kahjuks Eestis normaalsel teel arvele ei saa,EE Elektriteenused olevat aga ministeeriumi eriloal (seda väitis eravestluses üks Rebella mees) ostnud 7 selle baasil postipuuri.Mootoriks neil puuridel turboga Belaruss.Samuti on kaks,kuid bensumootoriga Sadkod Tallinnas Elektritsentrumil,üks neist postipuur,teine korvtõstuk.Diisel-Sadkosid,mis aga ARKis arvel pole,kasutab oma territooriumil tehnoloogilise transpordina ka EP Narva karjäär.
Rebella kodulehel (www.gaz.ee) on ka link \"Eritehnika tellimine\",mille all saab näha uusi GAZ-i mudeleid 3307 ja 3309.Neid oli eelmisel aastal samuti mõningane hulk arvele saadud ARKi eriloal.Sama lugu oli aastal 2002 ka Steyri litsentsil toodetud mootoritega Gazell-kaubikutega.Praegu Eestis müüdavad Gazellid läbivad lõppmontaaži Leedus,kus neile pannakse peale Poola päritolu Andoria diisel,mis vastab Euro3 saastenormidele,kuid kahe nädala eest Rebellas käies kuulsin,et Steyri mootorid (GAZ-560) saavad samuti uue sissepritsesüsteemi,mis võimaldab neid samuti Eestis müüa.
Kokkuvõtteks võin öelda,et Vene uutel nelikveolistel kaubikutel ja veokitel on Eestis täiesti oma turunišš (elektrifirmad,metsa-ja põllumehed jm),kuid ARKi haiglane pedantsus euronormide juurutamisel muudab selliste uute sõidukite müügi eestis äärmiselt keerukaks.
Rebella kodulehel (www.gaz.ee) on ka link \"Eritehnika tellimine\",mille all saab näha uusi GAZ-i mudeleid 3307 ja 3309.Neid oli eelmisel aastal samuti mõningane hulk arvele saadud ARKi eriloal.Sama lugu oli aastal 2002 ka Steyri litsentsil toodetud mootoritega Gazell-kaubikutega.Praegu Eestis müüdavad Gazellid läbivad lõppmontaaži Leedus,kus neile pannakse peale Poola päritolu Andoria diisel,mis vastab Euro3 saastenormidele,kuid kahe nädala eest Rebellas käies kuulsin,et Steyri mootorid (GAZ-560) saavad samuti uue sissepritsesüsteemi,mis võimaldab neid samuti Eestis müüa.
Kokkuvõtteks võin öelda,et Vene uutel nelikveolistel kaubikutel ja veokitel on Eestis täiesti oma turunišš (elektrifirmad,metsa-ja põllumehed jm),kuid ARKi haiglane pedantsus euronormide juurutamisel muudab selliste uute sõidukite müügi eestis äärmiselt keerukaks.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: vana
Minule oli üllatuseks näha uut vene 4x4 veomasinat GAZ 3307 baasil (Gaz 53 edasi arendus, kandilise kabiiniga), sõitis Tartus Ilmatsalu tn.-lt EE territooriumilt diiselmootori jõrinal välja. Tagateljel oli ükspaar rattaid, arvatavalt kasutatud samu sildu nagu Gaz 66-el.