03-01-2014, 15:50 PM
Mulle tundub vahel, et olen diskussiooni surm. Seepärast hoidsin end tagasi.
Võrreldes aastaga 2006 on toimunud Eesti liikluspildis oluline muutus. Moskvits ja Žiguli liigituvad juba teatud mööndustega vanasõidukite alla. Vanasõiduki definitsiooni kõige objektiivsem osa nimetab vanusepiiriks 35 aastat, st 1978 aastal valmistatud sõiduk saab tunnustuse vanasõidukina, kui on 95% ulatuses originaalne ja nõutavas tehnilises seisukorras. Võib-olla on see aastaarvus näpuga järje tagajamine liiga formalistlik, aga olen enda jaoks selle nii paika pannud. Must number ei ole mingi eesmärk omaette, kui masin näeb üldiselt keskmise inimese jaoks esteetiline välja, on tegemist tubli vanasõiduki kandidaadiga, mis igati sobib vanatehnikaüritusele. Uuema väljalaskeaastaga sõidukid oleksid endiselt hobisõidukid, kuid kindlasti tulevikutegijad. Uuemate sõidukite osalemine vanatehnikaüritustel on samuti igati normaalne ja tervitatav. Iga ürituse korraldaja seab oma piirid ja nendest kinnipidamise korra. Ma ei ole veel näinud, et kedagi oleks ürituselt ära aetud.
Jään kindlaks oma isiklikule arvamusele, et hoolimata nimetusest ralli on meil siiski tegemist pigem millegi autoorienteerumisega sarnase üritusega. Seetõttu on rallisümboolika kasutamine tervitatav, kuid muus osas on ikkagi tegemist vanatehnikaüritusega, millel lihtsalt võistluslik moment juures.
Soovin, et Uunikute Talveralli stardis näeks võimalikult erinevaid ja võimalikult vanu sõidukeid. Et oleks rohkem unikaalsust ja erinevaid sõidukeid. Seetõttu on tervitatav korraldaja seatud sõel eelkõige Nõukogude tehnika osas. Ja minu isiklikul hinnangul on sõel täiesti piisav. Näiteks Ford Sierradele ei ole ilmselt kunagi vaja sõela teha, kuna aastal 2014 on selliste sõidukite suurel arvul leidmine lihtsalt võimatu. Arutelu foorumis ning anonüümsed emotsioonipursked ei mõjuta üritust. Küll aga võib keegi tunda end solvatuna ja võtta südamesse. Millest on kahju. Uskumatult tühiste asjade või sõnavõttude pärast võivad muidu tõsised ja tublid inimesed hingepõhjani solvuda. Meie seltskond on liiga väike, et pimedalt viha õhutada ja sildu põletada.
Rahu ja positiivseid emotsioone, kallid hobikaaslased.
Indrek Sirk 03.01.2014
Võrreldes aastaga 2006 on toimunud Eesti liikluspildis oluline muutus. Moskvits ja Žiguli liigituvad juba teatud mööndustega vanasõidukite alla. Vanasõiduki definitsiooni kõige objektiivsem osa nimetab vanusepiiriks 35 aastat, st 1978 aastal valmistatud sõiduk saab tunnustuse vanasõidukina, kui on 95% ulatuses originaalne ja nõutavas tehnilises seisukorras. Võib-olla on see aastaarvus näpuga järje tagajamine liiga formalistlik, aga olen enda jaoks selle nii paika pannud. Must number ei ole mingi eesmärk omaette, kui masin näeb üldiselt keskmise inimese jaoks esteetiline välja, on tegemist tubli vanasõiduki kandidaadiga, mis igati sobib vanatehnikaüritusele. Uuema väljalaskeaastaga sõidukid oleksid endiselt hobisõidukid, kuid kindlasti tulevikutegijad. Uuemate sõidukite osalemine vanatehnikaüritustel on samuti igati normaalne ja tervitatav. Iga ürituse korraldaja seab oma piirid ja nendest kinnipidamise korra. Ma ei ole veel näinud, et kedagi oleks ürituselt ära aetud.
Jään kindlaks oma isiklikule arvamusele, et hoolimata nimetusest ralli on meil siiski tegemist pigem millegi autoorienteerumisega sarnase üritusega. Seetõttu on rallisümboolika kasutamine tervitatav, kuid muus osas on ikkagi tegemist vanatehnikaüritusega, millel lihtsalt võistluslik moment juures.
Soovin, et Uunikute Talveralli stardis näeks võimalikult erinevaid ja võimalikult vanu sõidukeid. Et oleks rohkem unikaalsust ja erinevaid sõidukeid. Seetõttu on tervitatav korraldaja seatud sõel eelkõige Nõukogude tehnika osas. Ja minu isiklikul hinnangul on sõel täiesti piisav. Näiteks Ford Sierradele ei ole ilmselt kunagi vaja sõela teha, kuna aastal 2014 on selliste sõidukite suurel arvul leidmine lihtsalt võimatu. Arutelu foorumis ning anonüümsed emotsioonipursked ei mõjuta üritust. Küll aga võib keegi tunda end solvatuna ja võtta südamesse. Millest on kahju. Uskumatult tühiste asjade või sõnavõttude pärast võivad muidu tõsised ja tublid inimesed hingepõhjani solvuda. Meie seltskond on liiga väike, et pimedalt viha õhutada ja sildu põletada.
Rahu ja positiivseid emotsioone, kallid hobikaaslased.
Indrek Sirk 03.01.2014