06-01-2014, 13:35 PM
(06-01-2014, 11:44 AM)v6sa Kirjutas:(06-01-2014, 11:34 AM)Basilio Kirjutas: ...
Ergutusahela ots on alati välja toodud, "+" otsaga otseühenduses jääks ergutusmähis voolu alla ka peale mootori seiskamist ja laseks aku tühjaks või põleks ise maha. Ikka läbi süüteluku antakse talle toide peale. Muide, korralik ühendus on selles ahelas väga oluline. Olen kunagi mässanud autoga, millel laadimispinge liiga kõrge. Pirnid põlesid läbi plaks ja plaks! Vahetasin tabletti - ei midagi. Paned asjad stendi - kõik korras! Paned autole peale tagasi - jälle ülepinge. Süütelukust ergutusele tulevas ahelas oli tekkinud pingelang ja tablett sai aru et VÄHE! Ja siis küttis nii palju kui torust tuli...
Eee - teeneljakümnel (tegelikult kõigil nõukogude traktoritel) poel süütelukku, on starteri (ja hõõgküünalde) lüliti. Ergutusmähis saab massi sisselülitamisel läbi pingeregulaatori akupinge peale ja edasi määrab juba pingregulaator.
Teemaalgataja peaks esmalt kontrollima ühendusi ja seejärel korraldama ülekuulamise pingeregulaatorile. Mis "šokolaadi" korral tähendab töötava isendi laenamist, kuna poest võib vabalt saada vigase.
Tõepoolest, mul on MTZ-il juba mõnda aega selline generaator peal, millel "sokolaad" jebib aeg ajalt. Ehk siis kui kunagi ta veel töötas ja läbi läks, ostsin poest uue, mis töötab oma sisetunde järgi. Õnneks pigem töötab, aga õhtusel sügiskünnil on juhtunud, et tuled saavad vaikselt otsa ja vaatad ampermeetrit, et kurjam, ei lae jälle. Pean probleemiga tegelema, aga ei ole veel jõudnud...
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170