Millisele autole kuulub see sumpsi pütt ? Moskvitši 412 kolmas lisa pütt.
#10

(07-01-2014, 22:50 PM)ladybird Kirjutas:  Mosse oma, 412 ja 2140
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=46461

Siiski see konkreetne pütt (13) kuulub ainult M 2140-liste (412 mootoriga isendid, 2138-listele mitte) tehase orginaalvarustuse hulka olenemata sellest, kas isend läks eksporti või mitte. Paigaldati neid vaid tootmise algaastail, mil tagapaneeli mustaks värviti, nagu ka seda kahe suudmikuga kandilist sumpsiotsa (14) sedaanile ja kõverikku toru (15) universaalidele 2137 ja tordikuutidele 2734. Kõverikku hakati siiski paigaldama ka eelkäijale, mudelile 427 juba 1973/74 ja samal ajal Moskva tehase sedaanile 412 kuni tootmise lõpuni 1975 otsast allapoole kalduv ümar kroomitud toruotsik. Ka IZ tehase 412-le (ja 2125-le) hakati paigaldama umbes 1973 sumpsiotsakut, kuid see erines Moskva tehase omast: olid lehtmetallist rulli keeratud ja kokkupunktitud, ots ei olnud allapoole kõverdatud vaid otsa moodustas umbes 50 kraadi all tehtud lõige, moodustades toru ülemisse poolde sulepea sulele sarnase teraviku. Uuematel 2140-tel koos SL tulekuga on otsikuks lihtsalt kroomitud toru, millel vahetult enne serva kerge valtsitud paksend.
Kuna otsikud olid valmistatud õhukese kroomikihiga kaetud mustast metallist, siis nad lihtsalt roostetasid keemilisi ühendeid täis heitgaaside keskonnas mõne aastaga kiiresti ära ja vastupidiselt VAZ 03 roostevabaterasest kandilisetele ja Vaz 02 kõverikele summutiotsikutele, ei ole nad tänase päevani säilunud.
Kui leian panen ka mõne pildi, sest jutt üksi on "kuiv".
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne