14-01-2014, 10:00 AM
Olen kaheksakümnendate algul 3 aastat LAZ - bussi roolis töötanud ja seetõttu otsustasin ka selles teemas sõna sekka poetada.
Buss, mille paarimehega kahepeale saime oli ainult napilt aastavanune, kuid selle ajaga juba üsna kilisevaks-kolisevaks muutunud.Seetõttu võtsime kõigepealt ette salongi põhjaliku ümberehituse: istmed välja, alumiiniumist pragunenud põhjaplekid minema ja selgus, et raamsõrestik selle all oli päris paljudest kohtadest keevitusest lahti või lausa katki.kolm pikka päeva kulus raamistiku remondiks ja tugevdamiseks.Seejärel uus põrand 2 mm terasplekist, millele katteks sentimeetri paksused kummimatid ja istmed tagasi.Mootori alustalad sai ka mingi relsiga tugevdatud, sest olime kuulnud, et mõnel LAZ-l oli mootor trepilistel kruusateedel kere küljest eraldunud.Mootoriruum sai käepäraste materjalidega tihendatud.
Lõpptulemus oli parem, kui mõni kandiline linnalähiliini Ikarus: vaikne, tolmukindel ja soe isegi -30 juures.Sõitsime sellega 350 000 km põhiliselt Lõuna-Eesti kruusateedel, misjärel mingi kolhoos ta ära ostis ja meile anti uus kollane kahe uksega Ikarus.See buss aga oli üks häda ja viletsus, mis on juba hoopis teine teema.
Kokkuvõtvalt võin julgelt väita, et Laz oli nii reisijate kui juhi jaoks üks mõnus buss tingimusel, et tehase toorik tuli ümber teha.
Buss, mille paarimehega kahepeale saime oli ainult napilt aastavanune, kuid selle ajaga juba üsna kilisevaks-kolisevaks muutunud.Seetõttu võtsime kõigepealt ette salongi põhjaliku ümberehituse: istmed välja, alumiiniumist pragunenud põhjaplekid minema ja selgus, et raamsõrestik selle all oli päris paljudest kohtadest keevitusest lahti või lausa katki.kolm pikka päeva kulus raamistiku remondiks ja tugevdamiseks.Seejärel uus põrand 2 mm terasplekist, millele katteks sentimeetri paksused kummimatid ja istmed tagasi.Mootori alustalad sai ka mingi relsiga tugevdatud, sest olime kuulnud, et mõnel LAZ-l oli mootor trepilistel kruusateedel kere küljest eraldunud.Mootoriruum sai käepäraste materjalidega tihendatud.
Lõpptulemus oli parem, kui mõni kandiline linnalähiliini Ikarus: vaikne, tolmukindel ja soe isegi -30 juures.Sõitsime sellega 350 000 km põhiliselt Lõuna-Eesti kruusateedel, misjärel mingi kolhoos ta ära ostis ja meile anti uus kollane kahe uksega Ikarus.See buss aga oli üks häda ja viletsus, mis on juba hoopis teine teema.
Kokkuvõtvalt võin julgelt väita, et Laz oli nii reisijate kui juhi jaoks üks mõnus buss tingimusel, et tehase toorik tuli ümber teha.
