22-01-2014, 16:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-01-2014, 16:12 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
(22-01-2014, 14:14 PM)znif9 Kirjutas: Mondeo 2003 läbisõit 310k 2.0tdi peale nädalavahetuse seismist (-10 ja alla) ei läinud enam käima. Ajasin väikese leeklambiga kapotialuse kütusetorustiku soojaks ja läks. Peale diislilisandi lisamist enam probleeme ei esine, läheb poolest pöördest. Ilmselt viga siis küttes mitte autos.
Tundub küll sedamoodi, 310 000km pole sellele mootorile veel mingi läbisõit...
Endal üks 1.9l (51kw) vabalthingav diisel berlingonäru kasutusel millel läbisõitu üle 360 000km, sügisel võtsin korra kaane maha ja pilt oli üsna hämmastav, hülsil kulumisrant praktiliselt puudus ja kolvid seisid sees nagu uued... Lucase pump ei suuda küll enam uueväärsega samu tulemusi ette näidata kuid -18C peale veab ikka esimest korrast käima, 6-7sek tahab käiata...
Uskumatud mootorid tänapäeval, terve elu on auto eestis vatti saanud ja raskeid koormaid vedanud, käru pidevalt järel ja sõit põhjagaasiga, maanteel koos haagisega üle 90 eriti ei lähe...

Garaasis laua peal seisab üks lada mootor mis 240 000km kopikat edasi lükanud, seal sees polnud enam mitte midagi... On alus arvata et kolvid on juba eelnevalt vahetatud...


Samas kõrval seisab see sama vana bagiront millel golf II 1.4l bensukas, sel oli kilomeetreid kunagi üle 400 000 ja nüüd aastatega on bagipeal lisandunud veel omakorda palju piinavaid tunde kõrgeid pöördeid ja lugematul arvul kordi veealuse maailma avastamist, kuid sellest hoolimata suudab lumahangest võttes kohe esimesest korrast käima hüpata... Sama ajastu mootor mis lada...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB