26-01-2014, 22:34 PM
(26-01-2014, 17:16 PM)2715 Kirjutas: Kes tahab v-mootori väntasid tasakaalustada siis Nuias väidetavalt saab teha.
Ridamootoril, kus pole lisaraskusi vaja saab ka kodus hakkama kes viitsib ehitada.
Kohalik lahendus on puitklotsid 2tk otsmiste kaelte alla ja üks on freespingi laual kinni.
Teise otsa all on plaat kus on sooned ja soontes liiguvad rullid laagritel ja keskel hoiavad vedrud kummalgi pool.
Ringiajamiseks on tegelt väga vilets lahendus ja see on trelliga otsast väikse kardaani kaudu.
Mingeid mõõteriistu pole ja kaalu muutmise koht selgub markeriga jälje tekkimises pöörlevale vändaotsale.
Hea ta pole aga traktorimootorid ja automootorid saab tehtud küll.
Ekstreemseim näide oli vast oma Belarusi vänt, mis oli tasakaalus poole vastukaalu mahalõikamise peale.
Hooratastele on vastav väikeste laagrite peal pöörlev punn mis käib prismadele.
Jällegi Belarusi oma oli ekstreemseim, kuna seal oli välisraadiusele vaja kinnitada 4! 20mm mutrit.
Tundus juba et niipalju pole sealt võimalik välja puurida aga siiski õnnestus.
Sidurikorvid on nii ja naa olnud.
B-varuosana on vahed suuremad aga jäävad ikka paari 6mm augu piiresse.
Zili korvil aga oli plaadil valuviga ja tasakaalust väljas 60g kuskil.
See mootor küll oleks auto laiali lammutanud ja kompressor kust ta tuli oli ka laiali kukkumas.
Traktorimootorid on paraku kõige hullemad ja seal kui uued kepsud kõiguvad 30g kaalus ja kolvid 15 on pigem reegel.
Igatahes kasu on traktoril küll suur.
Belarusil vaatad tahhomeetrit et 3000 pööret aga midagi ei vibreeri vaid on kuulda ainult surinat väljast ja tunda pole kuskilt et pööre üleval.
Kui nüüd pool vastukaalu maha lõikasid, siis jääd küsimuseks see, et kas vastukaal täidab enam oma eesmärki - ehk siis peaks balanseerima kepsu alumise osa ja väntvõlli eksentrilisust.
Nagu ma loogika järgi pildi kokku panen, siis sa said väntvõlli tasakaalu - aga kepsu kaal, mis ringi käib on ikka "õhus". Kui nüüd kepsud on lihtsalt ühte kaalu ajatud, (ei ole mõlemad otsad kõikidel kepsudel ühe massiga) siis on pöörlev mass ikka mõni gramm balansist väljas.
Ma nüüd ei tea täpselt, kuna enda harimine on veel algstaadiumis, aga õigeks mootori tasakaalustamiseks, tuleb kepsu kaela külge ühendada kepsu alumise osa massi imiteeriv raua "jupp", et saada väntvõll nii tasakaalu kui ka kolvigrupiga balanssi. (ma nüüd võin ka eksida oma loogikaga - eks mõni targem parandab)
Ehk siis jahun samast asjast, mida see herr teeb: http://www.youtube.com/watch?v=LvgVI2PTKzI
Come to the dark side, we have cookies!