28-01-2014, 00:29 AM
(27-01-2014, 23:14 PM)r.i.h.o Kirjutas: 53 mootorite väntasid tasakaalustati koos hoorattaga ja see käis väga lihtsalt. Oli selline rakis kus paralleelselt asetsesid kaks terava servaga raudlatti, mis olid perfektselt sirged ja loodis. Vänt asetati koos hoorattaga nendele lattidele nii, et need toetusid äärmiste raami kaeltega nendele teravikele. Ja kui nüüd seda vänta edasi-tagasi rulliti väikse hooga siis kõige raskem osa jäi kõige alumiseks punktiks. Vastavalt meistri silmale puuriti siis reeglina hoorattale või ka vända vastukaalule väike auguke. Seda operatsiooni korrati nii kaua kui vänt peatus iga kord erineva nurga all.
Sellist tasakaalustamist sai nähtud aastaid tagasi kümneid kordi ja nii tasakaalustatud mootoritega sõideti ka rallisid ilma, et keps küljepealt tere oleks tulnud ütlema.
Igasuguseid pille on kokku keeratud, ja tasakaalust väljas olemise pärast pole ühelgi keps küljepeal välja tulnud.
Küll aga on minu silmis probleem rohkem selles, et kõik stroker mootorid ja ralli mootorid töötavad nii kehvasti ja ei püsi ikkagi pikalt koos.
Teine asi on see, et korralikult balansis mootor töötab paremini ja on ikkagi võimsam. Mõelda nüüd sellele, et mis toimub mootoris, kui nii 5-10 kg kakub väntvõlli ühes või teises suunas. See on tegelikuses tohutu inerts, mis ebaühtlustab mootori võimsust.
Ehk siis kui muidu ei pane pilti kokku, siis võta nurklihvija (väike relakas), pane sellele käiamis ketas otsa ja proovi relakat kiiresti liigutada igas suunas. Usu mind, päris raske. Nüüd löö sellelt kettalt mingi jupp küljest ära ja näed kui palju asi hakkab vibreerima. Mootorit on täis pööretel veel raskem liigutada ühes või teises suunas ja kui asi vibreerib ka siis ongi väände ja võimsuse graafik ebaühtlane. (teine asi on jälle mootori kestvus)
Perse düno ei saa sellest arvatavasti aru - küll aga düno pingis on numbrid teised.
Come to the dark side, we have cookies!