29-01-2014, 22:28 PM
(29-01-2014, 22:19 PM)Rokikas Kirjutas: Nii et kui soov kodus laadida siis peab varuma kas palju aega või varuga vabu ampreid.
Müügimehed seletasid mulle et poolikut akut ei ole pidevalt mõistlik laadida. Iga alustatud laadimiskord pidi "kirja" minema ja aku eluiga pidi just nende laadimiskordadega seotud olema.
Siis on vigaste teadmistega müügimehed
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)
Seega 500*450 km = 225 000 km ehk kui sõita ca 22.5k km/aastas on see 10 aastat mille järel on auto aku mahtuvus kukkunud 80% peale algsest ehk 85kWh asemel on 67kWh (millest 4kWh reserveeritud). Autoga saaks siis sõita ca 360km. Kas see on hetk kus peaks aku maha kandma?
![Wink Wink](https://forum.automoto.ee/images/smilies/wink.gif)
Mis kahjustab pigem akut on 100% peale laadimine mistõttu Tesla soovitab igapäevaselt laadida ainult max 90%-ni. Kui on pikem reis siis endiselt 100% aga mitte hoida 100% juures tunde. Selline kasutus peaks pikendama eluiga veelgi mõnuga.
Mis puudutab kodust laadimist, siis mina jõuan enamus päevadel koju 18-20 vahemikus ja lahkun 9-10 paiku. Sinna vahele jääb 13-16h. Isegi pea tühja aku täis laadimiseks on vaja sellisel juhul 6.3-7.6kW võimsust mis tööstusvoolu puhul tähendab ~11A faasi kohta. Seega ka 16A peakaitsmega maja (mis mul on) suudab väga mõnusalt Tesla ära laadida isegi täiesti tühjast akust täiesti täis akule sel ajal kui ma kodus olen. Enamasti laen 3x13A ning laadimiskiirus on ca 10% / tunnis.
Niiet pole mingeid müstilisi ampreid vaja
![Wink Wink](https://forum.automoto.ee/images/smilies/wink.gif)