30-01-2014, 16:39 PM
(30-01-2014, 16:17 PM)Marko Kirjutas: Ma valaks ka natuke õli tulle. Kes GARANTEERIB mulle, et akud tõesti 10 - 15 aastat kestavad? Aga kui on vaja vahetada 4 aasta pärast akupakk? Mis saab kilomeetrihinnast, kui iga 5 aasta tagant on vaja akude eest 10 000 lauale panna? Vaadates arenguid seadmete ja mehanismide kestvuses (planeeritud ressurss, kasvõi kiibiga, mis seadme välja lülitab) siis on see stsenaarium palju - palju tõenäolisem kui 15 - 20 aastat kestev aku!
Järelturg on üldse lahkamata. Kes ostab 10 aastat vana auto, mis vajab 2x ostuhinda ületavat investeeringut?
Tesla garanteerib sulle 8 aastat ja piiramatu arvu kilomeetreid. Kas esimeses lähenduses sobib?

Ja endiselt tuletaks meelde. Aku eluiga on kokkuleppeliselt hinnatud 80% esialgse mahtuvuseni millel ei ole mitte mingit muud sisu kui kokkulepe. Akud jätkavad degradeerumist enam vähem vähenevat kõverat pidi (vähenemine suurem esimesel aastal kui teisel jne) ning tinglikult on tasuvus uue aku ostmise suunas pigem seal 50% mahtuvuse kandis aga eks seda otsustab igaüks ise, et kas suvel 230 ja talvel 170 km sõitev auto on akupaki vahetust vajav või mitte (juhiks tähelepanu, et 20 aastat vana Model S omaks siis suuremat sõiduulatust kui tänased Leaf-d).
Pigem on selle teema osas muretsemiseks põhjust nendel autodel mille praegune akupakk tutikana on selline mis põhjustab distantsi meelehärmi. Nende puhul 20-50% mahtuvuse langemine on palju suurema mõjuga kui 400-500km läbisõiduga autol kus 20% kaotamine tähendab, et 500 asemel saab 400km ja 400km asemel saab 320km sõita. Selleks hetkeks on kiirlaadimise võimalused kindlasti veelgi paranenud niiet see Tallinn-Tartu-Tallinn puuduv 60-80km saad 10-15 minutiga tagasi suht suvalises kohas ja pole kasutusel kui sellisel midagi häda.