05-02-2014, 19:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-02-2014, 19:36 PM ja muutjaks oli Mario Kadastik.)
(05-02-2014, 19:09 PM)mlsluik Kirjutas: On on, nii rumal Sa tegelikult ju ei ole kui siin välja paistad?
Tahad öelda et sõidad samade akudega ka 10 aasta pärast? Tahad öelda et see ülim tehnoloogia ei vea alt ja kui veab siis detailid on samast hinnaklassist nagu "tavaautol"
Kasutusmugavus maksab ka ja mitte vähe... sõites punktist a punkti b on ok, aga punktis C ei pruugi olla võimalust autot laadida....
Ma ei näe küll põhjust miks peaksid akud 10a pärast olema meeletu probleem. Esiteks on ennustuslikult alles 80-90% algsest mahust (kadu 1-2% aastas) mis on endiselt 300+ km ning 10a pärast olen suht kindel, et on superlaadijaid iga 100-150km tagant niiet indeed ei pea absoluutselt mõtlema kuhu minnes kuidas laadida. Eestis ei pea seda juba praegult kuna CHAdeMO laadijaid on kõik kohad täis ning 150-200km/h laadimiskiirus on piisav, et kui valearvestuse tõttu või ootamatuste tõttu on vaja rohkem sõita päevas kui range, siis saab piisava koguse mõistliku ajaga tagasi. Ja tähele tasub panna, et see muutub relevantseks ainult siis kui tõesti on midagi ootamatut sest 99% laadimisi on kodus/sihtpunktis.
Leaf ja MiEV jne on piisavalt väikse rangega, et vaja pidevalt mõelda. Kui paljud inimesed sõidavad päevas üle 300km või kui tihti nad seda teevad? Mina teen seda kord kuus käies Tartus ning kui ma samal päeval tagasi sõidan, siis sõltuvalt ilmast pean võib-olla 10 min laadima, võib-olla ei pea. Lätti minekul on hotell taganud laadimisvõimaluse ning ei olnud neid selleks sugugi raske veenda. Samuti on Läti riik just välja kuulutanud riigihanke laadimisvõrgustiku loomiseks mis tehakse 2014 jooksul valmis. Seega EE, LV saavad olema suht tihedalt kaetud laadijatega.
See laadimise kiiks on pseudoprobleem mille inimesed endale tekitavad ja vaidlevad selle üle kuna see on ka asi mida baierlased ja teised tahavad, et sa palju mõtleksid. Tesla eesmärk on tekitada laadimisvõrk kus sa ei peaks mõtlema ning 99% laadimisest toimub anyway kodus mugavalt alustades iga uut päeva mõistliku rangega.
edit: ahjaa, et aru saadaks. Ma ei arvagi, et kõik kolivad elektriautode peale. Ma loodaks, et ca 10 aasta pärast on uutest müüdavatest autodest arvestatav osa elektrilised ja seda nii infrastruktuuri võimekuse kui normaalse valiku tõttu. Hetkel elektriautot ostes toetavad inimesed selles suunas liikumist ning on osaliselt demonstreerijad, et nii saab küll elada. AGA selleks peab autot kasutama tema eesmärgi täiteks ehk siis Leaf ja MiEV peaksid jääma linnadesse kus nad on mõeldud ja pikamaasõitudeks on hetkel ainult Tesla võimeline ning seda täiesti normaalselt. Loodetavasti kunagi siiski suudavad ka teised tootjad aru saada, et on turgu sellistel autodel ja tekib ka Model S klassis konkurents kuna konkurents on üldjuhul hea (ja Tesla loodab, et tulevad konkurendid kuna see sööb bensukate turgu, mitte omavahelist).