11-02-2014, 16:34 PM
Jälle esimeses postituses mainitus Pesukott 406 2.0 HDi-ga abi vaja. Kuna siinses teemas niigi juba muid asju peale süüte ka arutatud, siis otsustasin, et ei hakka seekord uut teemat tegema.
Alustan vea kirjeldusega. Auto hakkas esialgu pikal maanteesõidul välja surema. 170 km jooksul suri välja neli korda, aga oli tee ääres siiski õnnestunud uuesti käivitada. Pärast sihtkohta jõudmist seisis veidi ning seejärel suri ta samuti neli korda välja juba paarikilomeetrise sõidu jooksul. Läksin kohale ja selgus, et ilmselt ei saa kütust kätte. Keerasin mitu korda süüdet sisse-välja, et paagis olev etteandepump kõrgsurvepumbale ilusti kütuse ette annaks ja käiamisega ta käivitus. Käib minut-paar ja surem ära. Nii väga mitmeid kordi. Vahel töötab kauem, vahel vähem. On ta tühikäigul või täispööretel, vahet ei ole. Ära sureb ikka, kuigi tundub nagu, et tühikäigul kestab kauem. Samas see kuramus varieeerub.
Nüüd sellest, mida teinud olen. Esimese kõige lihtsama asjana sai vahetatud kütusefilter, kuigi arvata oli, et see midagi ei muuda. Kuna auto jamas samamoodi edasi ja sel mootoril on juba küllalt palju andureid, otsustasin lasta juhtme taha panna (ise seda kahjuks ei oma). Vigu näitas ta seal mitmeid, eks osad olid vanad kah, aga üks oli gaasipedaali positsiooni anduri viga ja mis põhiline - surve common railis madal. Kui arvuti taga ja proovida käivitada, siis ei saanud ta üldse pikka aega survet üles ja kui lõpuks käivitus, jäi tühikäigul surve kõikuma 250 ja 340 bari vahele (vist olid sellised numbrid). Igatahes surve oli ebastabiilne.
Kahtlustasin siis etteandepumpa, et ei suuda kõrgsurvepumpa ära toita. Sai maha võetud ja tundus, et töötab ilusti. Panin tagasi ja sai juhtmed otse akult pumbale veetud ja pikalt pumbatud, sai mootori käima ja tundus et sellega asi piirneski. Et õhk süsteemi ringlema jäänud või nii, kuigi see süsteem peaks oskama ise õhu välja ajada. Aga võta näpust, järgmine päev jamab auto samamoodi. Ei jää ta ka ise otse taha ühendatud etteandepumbaga käima. Suitseb samuti. Pumba juures on kuulda, et puristab õhku. Selline tunne, et süsteem saab kuskilt õhku, aga ometi ei tundu see loogiline, sest imiliine selles süsteemis pole, madalsurveliinid peaks kõik 3-barise rõhu all olema. Samas tundub see etteandesüsteem kah omamoodi vigur, voolikuid palju ja päris lõpuni sellest aru ei saa. Kahtlustan, et kuskil on klapp, mis laseb kütuse tagasivoolu kui etteandepump liiga palju pumpab ja mootor peaks näiteks seisma.
Samal autol vahetasin mõni nädal tagasi ka hammasrihma seoses sellega, et kõrgsurvepumba taga olnud jahutussärgi punn oli auguga. Aga sellel mootoril ei ole pumba hammas ju oluline ning seega see vast asjasse ei puutu. Tõsi, pärast seda ta külmaga käivitus kehvemini, tundus, et viga eelsüüteküünaldes. Rihma vahetasin väljas -20-ga ja ju mõni rabedaks muutunud juhe siis vigastada sai. Aga praegune probleem ilmus mõni nädal hiljem.
On kellelgi vihjeid anda? Ei tunne seda mootorit ülearu hästi, samas seda vana risu kuhugi remonti viia ka ei taha, liigub kaua liigub. Äkki saab veel sõitma.
Alustan vea kirjeldusega. Auto hakkas esialgu pikal maanteesõidul välja surema. 170 km jooksul suri välja neli korda, aga oli tee ääres siiski õnnestunud uuesti käivitada. Pärast sihtkohta jõudmist seisis veidi ning seejärel suri ta samuti neli korda välja juba paarikilomeetrise sõidu jooksul. Läksin kohale ja selgus, et ilmselt ei saa kütust kätte. Keerasin mitu korda süüdet sisse-välja, et paagis olev etteandepump kõrgsurvepumbale ilusti kütuse ette annaks ja käiamisega ta käivitus. Käib minut-paar ja surem ära. Nii väga mitmeid kordi. Vahel töötab kauem, vahel vähem. On ta tühikäigul või täispööretel, vahet ei ole. Ära sureb ikka, kuigi tundub nagu, et tühikäigul kestab kauem. Samas see kuramus varieeerub.
Nüüd sellest, mida teinud olen. Esimese kõige lihtsama asjana sai vahetatud kütusefilter, kuigi arvata oli, et see midagi ei muuda. Kuna auto jamas samamoodi edasi ja sel mootoril on juba küllalt palju andureid, otsustasin lasta juhtme taha panna (ise seda kahjuks ei oma). Vigu näitas ta seal mitmeid, eks osad olid vanad kah, aga üks oli gaasipedaali positsiooni anduri viga ja mis põhiline - surve common railis madal. Kui arvuti taga ja proovida käivitada, siis ei saanud ta üldse pikka aega survet üles ja kui lõpuks käivitus, jäi tühikäigul surve kõikuma 250 ja 340 bari vahele (vist olid sellised numbrid). Igatahes surve oli ebastabiilne.
Kahtlustasin siis etteandepumpa, et ei suuda kõrgsurvepumpa ära toita. Sai maha võetud ja tundus, et töötab ilusti. Panin tagasi ja sai juhtmed otse akult pumbale veetud ja pikalt pumbatud, sai mootori käima ja tundus et sellega asi piirneski. Et õhk süsteemi ringlema jäänud või nii, kuigi see süsteem peaks oskama ise õhu välja ajada. Aga võta näpust, järgmine päev jamab auto samamoodi. Ei jää ta ka ise otse taha ühendatud etteandepumbaga käima. Suitseb samuti. Pumba juures on kuulda, et puristab õhku. Selline tunne, et süsteem saab kuskilt õhku, aga ometi ei tundu see loogiline, sest imiliine selles süsteemis pole, madalsurveliinid peaks kõik 3-barise rõhu all olema. Samas tundub see etteandesüsteem kah omamoodi vigur, voolikuid palju ja päris lõpuni sellest aru ei saa. Kahtlustan, et kuskil on klapp, mis laseb kütuse tagasivoolu kui etteandepump liiga palju pumpab ja mootor peaks näiteks seisma.
Samal autol vahetasin mõni nädal tagasi ka hammasrihma seoses sellega, et kõrgsurvepumba taga olnud jahutussärgi punn oli auguga. Aga sellel mootoril ei ole pumba hammas ju oluline ning seega see vast asjasse ei puutu. Tõsi, pärast seda ta külmaga käivitus kehvemini, tundus, et viga eelsüüteküünaldes. Rihma vahetasin väljas -20-ga ja ju mõni rabedaks muutunud juhe siis vigastada sai. Aga praegune probleem ilmus mõni nädal hiljem.
On kellelgi vihjeid anda? Ei tunne seda mootorit ülearu hästi, samas seda vana risu kuhugi remonti viia ka ei taha, liigub kaua liigub. Äkki saab veel sõitma.
