13-02-2014, 17:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-02-2014, 17:35 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(13-02-2014, 15:54 PM)v6sa Kirjutas: Ei saa jätta imetlemata meest, kes tõsiselt nõuab eraldi lülitit juhiabistite väljalülimiseks, et oleks võimalik ohuolukorra tekkimisel auto pöörata jäisel teel 180 kraadi ja teha vältimatu avarii tagurpidi kontrollitud viisil.Odot, need on ju põhimõtteliselt igal abidega auto olemas, jutt on siiski ABSi automaatsest väljalülimisest/sisselülimisest üliaeglastel ja eriolukorralistel teedel. A'la auto seade "ice, mud and sand" vms. Ning olgu need abid kuitargad tahes, on nende eesmärk ikkagi võimalikult suurem kiirus mistahes oludes ja just seda ka promotakse. See on tegelikult täiesti sõge, kui kiiresti on võimalik moodsa kõigi abide ja erksa mootoriga väikeautoga eriti libedates (vihmamärg kevadine kruusatee) ja ootamatutes oludes klassikalist autoralli lisakatset sõita. AJAD on ju teada, katse pikkus stardist ajavõtukohani ka ja ma olen seda testinud: näiteks Mazda 2'ga! See on lihtsalt nii sõge kiirus ja enne lõppes minu julgus peal hoida, kui elektroonika lollus. Sa oled olematu 7% ajaliselt aeglasem, kui 2WD sportautod kinnisel lisakatsel sõites... ja tavalisest ralli-laadast oled samapalju kiirem! Mis kõige hullem: täpselt nii paljud sõidavadki!
Mõistusega sõitjaid on siiski vähem, enamus piisavalt aeglaselt sõitjatest on oskamatud ja arad, mitte ei tee seda läbimõeldult ja teadlikult. Ning siin tulebki mängu "oleks": kui abideta autoga piiride kompaja "oleks" 5 km tagasi lauges kraavita kurvis heinamaale sõitnud, lihtsalt ära ehmatanud ja edasi väga ettevaatlikult kulgenud, siis abidega piiride kompaja jõudis ootamatu kurvini sellise kiirusega, kus elektroonika puusse sõitmist enam ära ei hoidnud. Sest selles 5 kiliti tagasi kurvis korra ainult vilgatas, järgmistes oli lahe, korra tuli ka pidurit jõuga muljuda, ABS tööle saada ja auto kurvi keerata... Või testpidi: kui abideta sõideti ootamatus kurvis puusse, siis täpselt sama kiirusega aga abidega autoga sõitja läbis elektroonika abiga selle kurvi terve nahaga. Selleks viimaseks on abimehed mõeldud, mitte esimeseks versiooniks! Aga hea autoga on selle esimese versiooni tegelikud kiirused "ulmelised".