21-02-2014, 13:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-02-2014, 14:13 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Õige? Vastavalt mootori eripärale.
Üks jõus mootor võiks mõnesekundise dekompressiooniga (ehk kompressioonita silindris) kerimise järel juba õlisurvet omada ja üsna lobedasti ringi käia. Kui starter jõuab üle lüüa, siis rõhk taha ja kütust silindrisse andes võiks paari ringi järel elu sisse võtta.
Kütust pole mõtet enne anda, kui silindrites on rõhk sees (ehk dekompressioonihooba on tööasendisse lükatud). Otse halba ei tee, kuid väga pikal käiamisel võib tekkida kütuseliig, mille tõttu silindris ei tekigi plahvatust (vale kütuse-õhu suhe).
Kui starter ei jõua kohe üle lüüa, võib silindreid soojendada survet vähehaaval tõstes (hoovaga meelitades). Siin tuleb aga piiri pidada - niimoodi võib märkamatult starteri ära küpsetada. Esimesel korral kannatab sekundit 30 ära, edaspidi üle 20 läheb kahtlaseks. Eriti õrnad on alamõõdulised reduktorstarterid, nagu ülalpool juba õigesti mainiti. Kütust võib anda, kuid käima läheb harva esimese üritusega. Küll tõstab säärane õhupumpamine silindri temperatuuri ja teisel üritusel on enam lootust.
Korduvatel käivitustel tuleb meeles pidada, et starter on juba soe, mistõttu järgnevad üritused peavad olema lühemad.
Kui starter ei jõua survetaktist üle lüüa (olgu selle põhjus siis milline tahes) ei ole ka diisli käivitumist loota. Jõuta-jõuat poole pöörde kaupa piinamine lõhub vaid starterit ja raiskab aega.
Üks jõus mootor võiks mõnesekundise dekompressiooniga (ehk kompressioonita silindris) kerimise järel juba õlisurvet omada ja üsna lobedasti ringi käia. Kui starter jõuab üle lüüa, siis rõhk taha ja kütust silindrisse andes võiks paari ringi järel elu sisse võtta.
Kütust pole mõtet enne anda, kui silindrites on rõhk sees (ehk dekompressioonihooba on tööasendisse lükatud). Otse halba ei tee, kuid väga pikal käiamisel võib tekkida kütuseliig, mille tõttu silindris ei tekigi plahvatust (vale kütuse-õhu suhe).
Kui starter ei jõua kohe üle lüüa, võib silindreid soojendada survet vähehaaval tõstes (hoovaga meelitades). Siin tuleb aga piiri pidada - niimoodi võib märkamatult starteri ära küpsetada. Esimesel korral kannatab sekundit 30 ära, edaspidi üle 20 läheb kahtlaseks. Eriti õrnad on alamõõdulised reduktorstarterid, nagu ülalpool juba õigesti mainiti. Kütust võib anda, kuid käima läheb harva esimese üritusega. Küll tõstab säärane õhupumpamine silindri temperatuuri ja teisel üritusel on enam lootust.
Korduvatel käivitustel tuleb meeles pidada, et starter on juba soe, mistõttu järgnevad üritused peavad olema lühemad.
Kui starter ei jõua survetaktist üle lüüa (olgu selle põhjus siis milline tahes) ei ole ka diisli käivitumist loota. Jõuta-jõuat poole pöörde kaupa piinamine lõhub vaid starterit ja raiskab aega.