18-03-2014, 10:05 AM
(17-03-2014, 21:52 PM)aavu Kirjutas:(17-03-2014, 09:48 AM)v6sa Kirjutas: Mida pikem on käru, seda enam mõjutab haakepea kõrgus tagaosa kõrgust. Maasturitel on veopea üsna kõrgel - seega on paratamatu, et tahapoole lääpas kärul kipub saba maad kaapsama.
Ning mida pikem on kast, seda sügavamale noogutab...
On ju olemas reguleeritava tiisliga kärud. Käib parallelogrammi põhimõttel ja võimalus igasuguse kõrgusega konksule sobitada nii, et käru jääb horisontaali ja haakepea on ka horisontaalne.
Arvestades siingi teemas esinenud hala kärude kõrge hinna üle, siis reguleeritava kõrgusega tiisli maksumuse peale langeb enamus virisejatest koomasse.

Ei pea olema parallelogramm, võib olla ka lihtsalt kaks fikseeritavat liigendit. Üsna levinud Tõsiste Haagiste juures, kus kasutajad mõistavad raskuskeskme ja veopunkti kõrguse olulisust ohutuse tagamisel erinevate vedukitega kasutamisel. Teedeehituses on neid päris palju kasutusel väiksema tehnika liigutamiseks.