Vedrustuse tõste ja komponendid eraldi (poolitatud teema)
#16

(21-03-2014, 04:43 AM)Jesper Kirjutas:  Phyl, sinu poolt taevani kiidetud Bilstein ja suvaline näiteks aastal 1960 toodetud Mosse amort (ja ka näiteks aasta 2014 Vormel Ühe amort) on palju sarnasemad kui sa arvad Smile Sa oled väga valesti aru saanud amordi ülesandest veermikus - sinu poolt toodud omadused on küll sõna-sõnalt tõesed, aga sisuliselt sa väidad hetkel et majal on seinad selleks et vundamenti paigal hoida.

Amortisaatori peamine ülesanne on kineetilise energia muundamine soojuseks - rangelt võttes teeb seda ka vedru, aga liiga aeglaselt. Kõik muud omadused on tööpõhimõttest tulenev kõrvalefekt.

Ahjaa, niisama, mulle ei pea soovitama asju stiilis "mine proovi mittetöötavate amortideta kiiresti kurvi võtta". Ma olen seda proovinud, kogemata Smile Kuna reguleeritava amordi paika panek käib nii, et keerad kõigepealt lõpuni lahti ja siis loed kinni keerates klõpsatusi, siis ükskord keerasin need küll lahti aga mingi asi tuli vahele ja kinni keeramine ununes. Kas sina oled ka asja ise järgi proovinud, või arutled niisama, "raudse loogika" pealt?

Seda ma pole väitnud, et vedru pole tähtis, vedru hoiab nii-öelda auto kõrgust üldiselt, küll aga kurvis mõjuvaid jõude ei suuda vedru kompenseerida (hakkabki auto ujuma, hüplema jne). Kui sõidad ringrada, kus ühe kurvi läbimiseks kulub mingi 3-4 sekundit, ja G-jõud on natike suuremad, kui igapäeva elus, siis tõesti on vaja ka jäigemat vedru. Igapäeva liikuril pole selle jäigema vedruga muud teha, kui oma sõitu muuta ebameeldivamaks. (jah, rohkem massi saad ka autosse laduda). Raja auto vedrustus on juba hoopis teine teema - igapäeva liikuril, millega tahad natike vihasemalt kurvi keerata, pane jäigem amort alla (vahet pole mis tootja oma, mina tõin eespool lihtsalt näite), keera stabikas alt ja anna hagu. (need kes stabikat ülistavad - tehke mulle selgeks, milleks teda vaja on)

Oma elu jooksul olen olnud kolme drifti pro-klassi auto ehitamise mehaanikuks (audi 90, audi coupe mid-engine, audi coupe LSx) ja kaks jääraja autot olen ka oma käega ehitanud. Mida sina oled valmis ehitanud?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Vedrustuse tõste ja komponendid eraldi (poolitatud teema) - Autor: phyl - 20-03-2014, 13:48 PM
RE: Vedrustuse tõste ja komponendid eraldi (poolitatud teema) - Autor: Jesper - 21-03-2014, 18:15 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: Jesper - 20-03-2014, 14:38 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: v6sa - 20-03-2014, 14:49 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: Jesper - 20-03-2014, 14:56 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: v6sa - 20-03-2014, 15:07 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: Jesper - 20-03-2014, 15:27 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: v6sa - 20-03-2014, 15:52 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: aavu - 20-03-2014, 19:35 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: phyl - 20-03-2014, 19:39 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: DevilDeVille - 20-03-2014, 19:59 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: Marko - 20-03-2014, 20:08 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: aavu - 20-03-2014, 22:08 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: phyl - 20-03-2014, 22:47 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: Jesper - 21-03-2014, 04:43 AM
RE: Opel Vectra A - Autor: v6sa - 21-03-2014, 09:03 AM
RE: Opel Vectra A - Autor: phyl - 21-03-2014, 11:44 AM
RE: Opel Vectra A - Autor: Jesper - 21-03-2014, 12:19 PM
RE: Vedrustuse tõste ja komponendid eraldi (poolitatud teema) - Autor: phyl - 21-03-2014, 16:26 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: v6sa - 21-03-2014, 12:23 PM
RE: Opel Vectra A - Autor: svenson - 21-03-2014, 12:24 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne