27-03-2014, 12:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-03-2014, 12:59 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(26-03-2014, 17:54 PM)v6sa Kirjutas: Te ikka ise ka aru saate, et pakute täiesti vastuvõetamatult hinnalist ja idiootselt keerulist lahendust? Pohhui-nahhui, paneme ilma. See mõni kilomeeter minna. Ehk läheb õnneks. Enamasti läheb.
Aga kui ei lähe? Siis satub Õhtulehe esiküljele...
Pärast Õhtulehe esilehele pääsemist saab Villu Vane juhitav üksus jälle LS muuta haagisekasutust täpsustava paragrahviga...
1 m üle otsa mõistlikult laotud koormat ei sega kedagi.
Haagis on tavaline sõiduk, millele kehtivad muuseas samad nõuded mis mootorsõidukitelegi. Ehk siis kuna on öeldud "kuni...":
1. 1-99 sentimeetrit võib veos olla üle ilma märgistuseta!
2. 100-199 sentimeetrit võib üle olla juhu, kui on kasutatud pika veose punavalget ruudukujulist märgistust.
3. 200 cm ja rohkem vaid ja ainult pika veose eriloaga, vastavate saateautodega jne!
Ja Politsei mõõdab seda tagumisest gabariidist, nagu ka sõiduki üldpikkust, kuhu ei käi sisse haagisekonks jms gabariidist väljaulatuvad vidinad. Kusjuures ka nendele välja tõmmatavate ja/või eemaldatavate tagatuledega paadihaagistel on antud passis gabariitpikkus ning selle sees ei ole needsinased sarve otsas tuled! Need ongi mõeldud selleks, et kui paat või muu koorem ongi LS lubatu ja märgistatu piires üle gabariidi, siis tulede nähtavuse tagamiseks saab need kaugemale välja tõmmata. Ja ma olen täheldanud, et need on vägagi täpne mõõdupuu selle "märgistuseta meetri" jaoks! Neid võib tõesti asendada ka poest saada oleva eraldi tuledepaneeliga, seda just vette sõidetavate paadihaagiste puhul aga siiski peavad põlema ka eesmised ääregabariidid jms.
Kes meist siis ei oleks elus jõhkrat ülegabariiti vedanud, tõesti on ju mõnikord vaja.
