01-05-2014, 14:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-05-2014, 16:02 PM ja muutjaks oli mustninja.)
Kohtla-Järve rajoon ja Narva
1. Autotranspordibaas nr 13
1.juuli 1946 – asutatud Narvas aadressil Raja 3. Segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga. Kuuekümnendatel koliti uuele aadressile Soldino 22.
1.juuli 1960 liideti majandiga autotranspordibaas nr 18. Samaaegselt eraldati majandist reisijateveo kolonnid, mille baasil moodustati Narva Autobussi- ja Taksoautopark.
Ajavahemikul 1964-1969 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3057-T.
5.mai 1972 reorganiseeriti majand autokolonniks 3055-G. Senine majandi koosseisus tegutsenud autokolonn 3057-T viidi üle koondise Tallinna Autoveod autotranspordibaasi nr 26 alla.
15.september 1980 asutatud filiaal töödeks Ida-Siberi nafta ja maagaasiväljadel.
1.jaanuar 1981 reorganiseeriti autokolonn 3055-G taas üheks autokolonniks autotranspordibaas nr 13 koosseisus.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Narva Autobaasiks.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Narva Autobaas.
2. Autotranspordibaas nr 12
17.august 1949 – asutatud Toilas autotranspordibaasi nr 2 Jõhvi alabaasi reorganiseerimise tulemusena. Segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga.
29.august 1950 asutati majandi alabaas Kohtla-Järvel, millest sai mõne aasta jooksul majandi põhibaas.
10.september 1959 reorganiseeriti majand Kohtla-Järve Autobussi- ja Taksoautopargiks. Kaubavedu koos veeremiga jagati teistele Kohtla-Järve piirkonna autobaasidele. Majandi tegevusalaks jäi ainult reisijatevedu.
1.jaanuar 1970 organiseeriti majandi koosseisus autokolonn 3060-S.
12.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Kohtla-Järve Autobussi- ja Taksopargiks.
15.aprill 1992 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Kohtla-Järve ATP.
5.detsember 1994 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti munitsipaalomandisse. Ettevõtte nimeks sai aktsiaselts Järve ATP.
3. Autotranspordibaas nr 107
27.jaanuar 1959 – asutatud Kohtla-Järvel Ehitajate 122 Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses Gazslanetsstroi Autotransportkontori baasil, majandil oli kolonn Rakveres.
1.märts 1959 likvideeritud majandi Rakvere kolonn.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber autotranspordibaasiks nr 12.
1.juuli 1975 reorganiseeriti majand ümber koondise Kohtla-Järve Autoveod Järve filiaaliks.
1.juuli 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai Kohtla-Järve Autobaas.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Kohtla-Järve Autobaas.
4. Autotranspordibaas nr 108
30.jaanuar 1959 – asutatud Jõhvis aadressil Tartu 15 Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses Eesti Põlevkivi Ehitusvalitsuse Autobaasi reorganiseerimise tulemusena.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber autotranspordibaasiks nr 18. Majandi aadressiks sai Ahtme mnt 74 Kohtla-Järvel Ahtme linnaosas.
Ajavahemikul 1964-1969 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3056-T.
1.juuli 1975 reorganiseeriti majand ümber koondise Kohtla-Järve Autoveod Ahtme filiaaliks.
1.juuli 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai Ahtme Autobaas.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Ahtme Autobaas.
5. Autotranspordibaas nr 109
15.detsember 1958 – asutatud Kiviõlis Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber autotranspordibaasiks nr 25.
2.august 1968 asutatud kolonn Aseris.
1.jaanuar 1974 organiseeriti majandi koosseisus autokolonn 3062-T.
1.juuli 1975 reorganiseeriti majand ümber koondise Kohtla-Järve Autoveod Kiviõli filiaaliks.
16.aprill 1976 eraldatud filiaalist Aseri kolonn ja reorganiseeritud eraldi filiaalina koondise alluvuses.
1.juuli 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai Kiviõli Autobaas.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Kiviõli Autobaas.
6. Autotranspordibaas nr 110
asutatud 1958 lõpus Narvas aadressil Lenini 32 Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses.
27.august 1959 viidi majand Rahvamajanduse Nõukogu alluvusest üle Autotranspordi ja Maanteede Ministeeriumi alluvusse. Majandi uueks nimeks sai autotranspordibaas nr 18.
1.juuli 1960 majand likvideeriti ja ühendati autotranspordibaasiga nr 13.
7. Narva Autobussi- ja Taksoautopark
1.juuli 1960 – asutatud Narvas aadressil Tallinna mnt 70 autotranspordibaasi nr 13 reisijateveo kolonnide baasil. Kaheksakümnendateks oli majandi aadressiks Tallinna mnt 55.
Ajavahemikul 1975-1985 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3065-S.
12.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Narva Autobussi- ja Taksopargiks.
8. koondis Kohtla-Järve Autoveod
1.juuli 1975 – asutatud Kohtla-Järvel Jõhvi linnaosas aadressil Tartu mnt 15a autotranspordibaaside nr 12, 18 ja 25 ühendamise ja reorganiseerimise tulemusena. Ahtmele ja Kiviõlisse jäid filiaalid.
16.aprill 1976 Kiviõli filiaali Aseri kolonnist reorganiseeritud koondise Kohtla-Järve Autoveod Aseri filiaal.
1.juuli 1990 reorganiseeriti koondis Kohtla-Järve Autoveod iseseisvateks veondusettevõteteks.
Ahtme filiaalist sai Ahtme Autobaas aadressil Ahtme mnt 74
Kiviõli filiaalist sai Kiviõli Autobaas aadressil Turu 5 Kiviõli
Järve filiaalist sai Kohtla-Järve Autobaas aadressil Ehitajate 122
Kohtla-Järve Transpordi- ja Ekspedeerimisettevõte aadressiga Oktoobri 9, mis 13.juulil 1991 erastati aktsiaseltsile Juna.
Hiiu rajoon
1. Autotranspordibaas nr 14
Asutatud 1947 Kärdlas. Segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga. Üsna pea sai parteilastele selgeks, et kümnekonna masina pärast ei ole mõtet eraldi autobaasi pidada ja
18.mai 1949 likvideeriti autobaas iseseisva majandina ning ühendati Haapsalus asuva autotranspordibaasiga nr 6. Majandist sai autotranspordi nr 6 Hiiumaa alabaas.
1.juuli 1957 tehti uus katse ja 6.autobaasi Hiiumaa alabaas reorganiseeriti autotranspordibaasiks nr 15 aadressiga Säde 1 Kärdlas.
11.november 1987 võeti Tallinna Autobussikoondiselt üle Tallinna ja Hiiumaa vaheliste bussiliinide teenindamine.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Hiiumaa Autobaasiks.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Hiiumaa Autobaas.
1.märts 1994 ettevõte erastatud.
1. Autotranspordibaas nr 13
1.juuli 1946 – asutatud Narvas aadressil Raja 3. Segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga. Kuuekümnendatel koliti uuele aadressile Soldino 22.
1.juuli 1960 liideti majandiga autotranspordibaas nr 18. Samaaegselt eraldati majandist reisijateveo kolonnid, mille baasil moodustati Narva Autobussi- ja Taksoautopark.
Ajavahemikul 1964-1969 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3057-T.
5.mai 1972 reorganiseeriti majand autokolonniks 3055-G. Senine majandi koosseisus tegutsenud autokolonn 3057-T viidi üle koondise Tallinna Autoveod autotranspordibaasi nr 26 alla.
15.september 1980 asutatud filiaal töödeks Ida-Siberi nafta ja maagaasiväljadel.
1.jaanuar 1981 reorganiseeriti autokolonn 3055-G taas üheks autokolonniks autotranspordibaas nr 13 koosseisus.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Narva Autobaasiks.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Narva Autobaas.
2. Autotranspordibaas nr 12
17.august 1949 – asutatud Toilas autotranspordibaasi nr 2 Jõhvi alabaasi reorganiseerimise tulemusena. Segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga.
29.august 1950 asutati majandi alabaas Kohtla-Järvel, millest sai mõne aasta jooksul majandi põhibaas.
10.september 1959 reorganiseeriti majand Kohtla-Järve Autobussi- ja Taksoautopargiks. Kaubavedu koos veeremiga jagati teistele Kohtla-Järve piirkonna autobaasidele. Majandi tegevusalaks jäi ainult reisijatevedu.
1.jaanuar 1970 organiseeriti majandi koosseisus autokolonn 3060-S.
12.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Kohtla-Järve Autobussi- ja Taksopargiks.
15.aprill 1992 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Kohtla-Järve ATP.
5.detsember 1994 lõpetati tegevus riikliku ettevõttena, majand anti munitsipaalomandisse. Ettevõtte nimeks sai aktsiaselts Järve ATP.
3. Autotranspordibaas nr 107
27.jaanuar 1959 – asutatud Kohtla-Järvel Ehitajate 122 Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses Gazslanetsstroi Autotransportkontori baasil, majandil oli kolonn Rakveres.
1.märts 1959 likvideeritud majandi Rakvere kolonn.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber autotranspordibaasiks nr 12.
1.juuli 1975 reorganiseeriti majand ümber koondise Kohtla-Järve Autoveod Järve filiaaliks.
1.juuli 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai Kohtla-Järve Autobaas.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Kohtla-Järve Autobaas.
4. Autotranspordibaas nr 108
30.jaanuar 1959 – asutatud Jõhvis aadressil Tartu 15 Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses Eesti Põlevkivi Ehitusvalitsuse Autobaasi reorganiseerimise tulemusena.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber autotranspordibaasiks nr 18. Majandi aadressiks sai Ahtme mnt 74 Kohtla-Järvel Ahtme linnaosas.
Ajavahemikul 1964-1969 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3056-T.
1.juuli 1975 reorganiseeriti majand ümber koondise Kohtla-Järve Autoveod Ahtme filiaaliks.
1.juuli 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai Ahtme Autobaas.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Ahtme Autobaas.
5. Autotranspordibaas nr 109
15.detsember 1958 – asutatud Kiviõlis Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses.
8.september 1960 – seoses Rahvamajanduse Nõukogule alluvate autotranspordibaaside üleviimisega Vabariikliku Autotranspordi Trusti alluvusse nimetati majand ümber autotranspordibaasiks nr 25.
2.august 1968 asutatud kolonn Aseris.
1.jaanuar 1974 organiseeriti majandi koosseisus autokolonn 3062-T.
1.juuli 1975 reorganiseeriti majand ümber koondise Kohtla-Järve Autoveod Kiviõli filiaaliks.
16.aprill 1976 eraldatud filiaalist Aseri kolonn ja reorganiseeritud eraldi filiaalina koondise alluvuses.
1.juuli 1990 reorganiseeriti iseseisva veondusettevõttena. Majandi nimeks sai Kiviõli Autobaas.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Kiviõli Autobaas.
6. Autotranspordibaas nr 110
asutatud 1958 lõpus Narvas aadressil Lenini 32 Rahvamajanduse Nõukogu alluvuses.
27.august 1959 viidi majand Rahvamajanduse Nõukogu alluvusest üle Autotranspordi ja Maanteede Ministeeriumi alluvusse. Majandi uueks nimeks sai autotranspordibaas nr 18.
1.juuli 1960 majand likvideeriti ja ühendati autotranspordibaasiga nr 13.
7. Narva Autobussi- ja Taksoautopark
1.juuli 1960 – asutatud Narvas aadressil Tallinna mnt 70 autotranspordibaasi nr 13 reisijateveo kolonnide baasil. Kaheksakümnendateks oli majandi aadressiks Tallinna mnt 55.
Ajavahemikul 1975-1985 (täpset kuupäeva ei suutnud tuvastada) loodi majandi koosseisus autokolonn 3065-S.
12.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Narva Autobussi- ja Taksopargiks.
8. koondis Kohtla-Järve Autoveod
1.juuli 1975 – asutatud Kohtla-Järvel Jõhvi linnaosas aadressil Tartu mnt 15a autotranspordibaaside nr 12, 18 ja 25 ühendamise ja reorganiseerimise tulemusena. Ahtmele ja Kiviõlisse jäid filiaalid.
16.aprill 1976 Kiviõli filiaali Aseri kolonnist reorganiseeritud koondise Kohtla-Järve Autoveod Aseri filiaal.
1.juuli 1990 reorganiseeriti koondis Kohtla-Järve Autoveod iseseisvateks veondusettevõteteks.
Ahtme filiaalist sai Ahtme Autobaas aadressil Ahtme mnt 74
Kiviõli filiaalist sai Kiviõli Autobaas aadressil Turu 5 Kiviõli
Järve filiaalist sai Kohtla-Järve Autobaas aadressil Ehitajate 122
Kohtla-Järve Transpordi- ja Ekspedeerimisettevõte aadressiga Oktoobri 9, mis 13.juulil 1991 erastati aktsiaseltsile Juna.
Hiiu rajoon
1. Autotranspordibaas nr 14
Asutatud 1947 Kärdlas. Segamajand, mis tegeles nii kauba- kui reisijateveoga. Üsna pea sai parteilastele selgeks, et kümnekonna masina pärast ei ole mõtet eraldi autobaasi pidada ja
18.mai 1949 likvideeriti autobaas iseseisva majandina ning ühendati Haapsalus asuva autotranspordibaasiga nr 6. Majandist sai autotranspordi nr 6 Hiiumaa alabaas.
1.juuli 1957 tehti uus katse ja 6.autobaasi Hiiumaa alabaas reorganiseeriti autotranspordibaasiks nr 15 aadressiga Säde 1 Kärdlas.
11.november 1987 võeti Tallinna Autobussikoondiselt üle Tallinna ja Hiiumaa vaheliste bussiliinide teenindamine.
3.jaanuar 1989 majand ümbernimetatud Hiiumaa Autobaasiks.
15.august 1993 ettevõte reorganiseeritud riiklikuks aktsiaseltsiks Hiiumaa Autobaas.
1.märts 1994 ettevõte erastatud.