18-02-2004, 00:57 AM
Kui juba läbuks läks, siis läks. Tegin sihukse topicu siin. Oma topic seepärast, et muidu ummistan oma mölaga kogu foorumi :rull
Audi
1909a. juunis lahkus August Horch juhtkonna ja võlausaldajate nõudel enda loodud ja omanimelisest firmast. Vastasseis tekkinud kuuldavasti autospordi teemadel. Horchi meelest pidanuks nende auto võidusõitudest osa võtma, ülejäänud juhtkond aga olnud selle vastu. Ettevõtlik insener asutas sedamaid uue ettevõtte millele aga ei saanud enam Horchi nime anda, kuivõrd sellenimeline kompanii juba eksisteeris. Uuele firmale aitas nime anda ühe kaastöötaja poeg, kes koolis ladina keelt õppis. Harjutuses olnud lausest “Audiatur et altera pars”, sõna audi, audire tähendab saksa keeli sama, kui horch e. kuula, kuulata. Nõnda sündis Zwickaus Saksamaal firma Audi Automobil-Werke GmbH. Vabrikumärgina kasutati stiliseeritud “Audi” kirja. Märgi eripäraks oli number kuute meenutav ümberpööratud “d” täht nagu tänapäevalgi. 1920-1930 aastail kasutati radiaatorikorgil kaunistusena õige kogukat number ühte. Oli see ehk vihje “Audi” kohale automaailmas.
“Audi” kompaniist lahkus August Horch 1920 aastate alul. 1928 ostis “Audi” enamusaktsiad Taani päritolu Jörgen Skafte Rasmussen, “DKW” tehaste omanik. 1930ndate aastate alul oli nagu kogu muu majandusmaailma, nii ka “Audi” ja “DKW” olukord õige kesine. Võlausaldajate pankurite eestvõttel moodustati 1932a. “Auto-Union AG”, kuhu “Audile” ja “DKWle” lisaks liideti ka “Horch” ja “Wanderer”. Neid nelja automarki sümboliseeris neli üksteisega liitunud rõngast. “Horch” suure luksusautona, “Wanderer” kesk-, ja “DKW” väikeautona katsid “Auto-Unioni” müügivajadused eri hinnaklassides täiesti ning “Audi” võinuks automaailmast seejuures päriseks kaduda. 1933 aga sai selle nime täiesti uus esiveoga auto. 1938 toodi turule uus tagaveoline Audi.
Teise ilmasõja järel tootis firma autosid ainult “DKW” ja “Auto-Unioni” nime all. 1965 aastal lõpetas firma kahetaktiliste mootorite valmistamise ning püüdes sellega ühtlasi “võrri” mainest vabaneda, võeti taas kasutusele “Audi” nimi. Uue auto radiaatorivõre pandi ehtima Auto-Unionilt tuntud neli rõngast, mis on koos Audiga läbi aastakümnete tänasessegi päeva sõitnud.
Audi
1909a. juunis lahkus August Horch juhtkonna ja võlausaldajate nõudel enda loodud ja omanimelisest firmast. Vastasseis tekkinud kuuldavasti autospordi teemadel. Horchi meelest pidanuks nende auto võidusõitudest osa võtma, ülejäänud juhtkond aga olnud selle vastu. Ettevõtlik insener asutas sedamaid uue ettevõtte millele aga ei saanud enam Horchi nime anda, kuivõrd sellenimeline kompanii juba eksisteeris. Uuele firmale aitas nime anda ühe kaastöötaja poeg, kes koolis ladina keelt õppis. Harjutuses olnud lausest “Audiatur et altera pars”, sõna audi, audire tähendab saksa keeli sama, kui horch e. kuula, kuulata. Nõnda sündis Zwickaus Saksamaal firma Audi Automobil-Werke GmbH. Vabrikumärgina kasutati stiliseeritud “Audi” kirja. Märgi eripäraks oli number kuute meenutav ümberpööratud “d” täht nagu tänapäevalgi. 1920-1930 aastail kasutati radiaatorikorgil kaunistusena õige kogukat number ühte. Oli see ehk vihje “Audi” kohale automaailmas.
“Audi” kompaniist lahkus August Horch 1920 aastate alul. 1928 ostis “Audi” enamusaktsiad Taani päritolu Jörgen Skafte Rasmussen, “DKW” tehaste omanik. 1930ndate aastate alul oli nagu kogu muu majandusmaailma, nii ka “Audi” ja “DKW” olukord õige kesine. Võlausaldajate pankurite eestvõttel moodustati 1932a. “Auto-Union AG”, kuhu “Audile” ja “DKWle” lisaks liideti ka “Horch” ja “Wanderer”. Neid nelja automarki sümboliseeris neli üksteisega liitunud rõngast. “Horch” suure luksusautona, “Wanderer” kesk-, ja “DKW” väikeautona katsid “Auto-Unioni” müügivajadused eri hinnaklassides täiesti ning “Audi” võinuks automaailmast seejuures päriseks kaduda. 1933 aga sai selle nime täiesti uus esiveoga auto. 1938 toodi turule uus tagaveoline Audi.
Teise ilmasõja järel tootis firma autosid ainult “DKW” ja “Auto-Unioni” nime all. 1965 aastal lõpetas firma kahetaktiliste mootorite valmistamise ning püüdes sellega ühtlasi “võrri” mainest vabaneda, võeti taas kasutusele “Audi” nimi. Uue auto radiaatorivõre pandi ehtima Auto-Unionilt tuntud neli rõngast, mis on koos Audiga läbi aastakümnete tänasessegi päeva sõitnud.
loll on loll olla.