18-02-2004, 01:00 AM
BMW
Kiidetud ning kirutud, noorusliku ja sportliku moega “BMW” nimi on tegelikult lühend pikemast, “Bayerische Motoren Werke” e. “Baieri Mootoritehas”. Firma asutati 1917a., kui ühendati kaks lennukimootoreid ehitavat tehast. Siit tuleneb ka BMW firmamärk. Tugevalt stiliseeritud pöörleva lennukipropelleri kujutis on märgil säilinud muutumatuna tänapäevani.
Esimese ilmasõja järel hakkas BMW valmistama auto-, tsikli- ning paadimootoreid. Esimene “BMW” märki kandev mootorratas valmis 1923a. Seeriaviisiline autode ehitamine algas 1928 inglise päritolu “Austin Seveni” litsentsi omandamisega. Sündis “BMW Dixi”. Teise maailmasõja ning Saksamaa poolitamise järel jäi osa tehaseid ida poolele. Sama propellerimärki kasutas edasi autofirma “EMW” Eisenachis, mis ühe tähe võrra muudetud nime all jätkas täpselt samade sõjaeelsete “BMW” auto- ja mootorattamudelite tootmist.
Siinkohal kiitus “BMW” inseneridele hea mootori eest. Sajandialguse Saksamaal väljatöötatud kahesilindrilise boksermootori konstruktsioon on osutunud hämmastavalt töökindlaks. Meil tuntud, ilma igasuguse koostekvaliteedita nõukogude koopiad “Ural” ja “Dnepr” trotsivad küll arvatavasti kõiki olemasolevaid tehnika- ja loodusseadusi, ent töötavad siiski.
Kiidetud ning kirutud, noorusliku ja sportliku moega “BMW” nimi on tegelikult lühend pikemast, “Bayerische Motoren Werke” e. “Baieri Mootoritehas”. Firma asutati 1917a., kui ühendati kaks lennukimootoreid ehitavat tehast. Siit tuleneb ka BMW firmamärk. Tugevalt stiliseeritud pöörleva lennukipropelleri kujutis on märgil säilinud muutumatuna tänapäevani.
Esimese ilmasõja järel hakkas BMW valmistama auto-, tsikli- ning paadimootoreid. Esimene “BMW” märki kandev mootorratas valmis 1923a. Seeriaviisiline autode ehitamine algas 1928 inglise päritolu “Austin Seveni” litsentsi omandamisega. Sündis “BMW Dixi”. Teise maailmasõja ning Saksamaa poolitamise järel jäi osa tehaseid ida poolele. Sama propellerimärki kasutas edasi autofirma “EMW” Eisenachis, mis ühe tähe võrra muudetud nime all jätkas täpselt samade sõjaeelsete “BMW” auto- ja mootorattamudelite tootmist.
Siinkohal kiitus “BMW” inseneridele hea mootori eest. Sajandialguse Saksamaal väljatöötatud kahesilindrilise boksermootori konstruktsioon on osutunud hämmastavalt töökindlaks. Meil tuntud, ilma igasuguse koostekvaliteedita nõukogude koopiad “Ural” ja “Dnepr” trotsivad küll arvatavasti kõiki olemasolevaid tehnika- ja loodusseadusi, ent töötavad siiski.
loll on loll olla.