21-05-2014, 23:09 PM
MA ei jäta "jonni", nagu ma ei taha seda jätta ka meremootorite puhul. Mootor on mootor, eriti veel neljataktilised. Vahet pole ,mis aparaadi peale see pandud on: arvata võib, et vähegi kvaliteettootja mootorite koostetäpsus on sama Toyotal, bemmil, B&S'il, Makital, Hondal ja VolvoPental.
Auto puhul on aastal 2014 10 000 õlivahetusvälp samahea kui olematu, pigem on see 15-20K läbisõitu või kord aastas. Seda ikka suure temperatuurierinevuse pärast. Muruniiduk ja näiteks purjekas teadupärast aga miinuskraadides tööd ei tee ja ringi ei sõida.
Ütleme auto kasutuse keskmiseks kiiruseks 50 km/h, seega 10 000 läbisõitmiseks kulub 200 tundi ja tänapäeval tavalise 20 000 välba jaoks 400 tundi! Aga auto mootor töötab ikka oluliselt raskemates tingimustes, seda just pööretevahemiku ja temperatuuride (lõputud kümkäivitused) osas. Ja mitte mingit probleemi ju pole! Ning norm on ka see, et õli võib ära kuluda max. pealt min. peale. Tõesti, mõni murutraktor võib teha erakasutuses hooajaga 200 tundi tööd... kuigi vaevalt! Käsiniiduk, eriti see 99-eurone, ei tee seda mitte kunagi!
Ei ole õlifiltrit, msi siis saasta püüaks. Nõus. Ja see, et sisuliselt see liitrike ju ei maksa ka mitte sittagi. Aga asi on rohkem põhimõttes: ma sõidan tuima näoga autoga 500 tundi sama õliga ja siis hakkan ennast vaevama mingi odavjunniga, mis tegi tööd 15 tundi??? Milleks?
OK, mingi teatud aja jooksul ju õli enda kvaliteet langeb aga kuna niigi on neile podistajatele ette nähtud täielik saastõli, siis korra sinna sisse panna korralik õli ja asja võib unustada. Pigem vaadata, et oleks võimalikult kuumakindel ehk siis suveõli.
Auto puhul on aastal 2014 10 000 õlivahetusvälp samahea kui olematu, pigem on see 15-20K läbisõitu või kord aastas. Seda ikka suure temperatuurierinevuse pärast. Muruniiduk ja näiteks purjekas teadupärast aga miinuskraadides tööd ei tee ja ringi ei sõida.
Ütleme auto kasutuse keskmiseks kiiruseks 50 km/h, seega 10 000 läbisõitmiseks kulub 200 tundi ja tänapäeval tavalise 20 000 välba jaoks 400 tundi! Aga auto mootor töötab ikka oluliselt raskemates tingimustes, seda just pööretevahemiku ja temperatuuride (lõputud kümkäivitused) osas. Ja mitte mingit probleemi ju pole! Ning norm on ka see, et õli võib ära kuluda max. pealt min. peale. Tõesti, mõni murutraktor võib teha erakasutuses hooajaga 200 tundi tööd... kuigi vaevalt! Käsiniiduk, eriti see 99-eurone, ei tee seda mitte kunagi!
Ei ole õlifiltrit, msi siis saasta püüaks. Nõus. Ja see, et sisuliselt see liitrike ju ei maksa ka mitte sittagi. Aga asi on rohkem põhimõttes: ma sõidan tuima näoga autoga 500 tundi sama õliga ja siis hakkan ennast vaevama mingi odavjunniga, mis tegi tööd 15 tundi??? Milleks?
OK, mingi teatud aja jooksul ju õli enda kvaliteet langeb aga kuna niigi on neile podistajatele ette nähtud täielik saastõli, siis korra sinna sisse panna korralik õli ja asja võib unustada. Pigem vaadata, et oleks võimalikult kuumakindel ehk siis suveõli.