25-05-2014, 01:17 AM
Mazi teemat arendades jäi ksf-idele Pantera silma. Noh, ma pidin seda juba ammu tutvustama, aga pritsimine võtab aja ära 
Tehnilisest poolest niipalju, et mootoriks on kuuene reas ülelaadimisega Deutz fahri mootor. Samas kui guugeldada Amazone Pantera 4001 saate vähe täpsemaid detaile noppida. Minu käes oleva isendi poomi laius on 36 meetrit. Kuna ma varem pritsinud pole, siis ei oska väiksematega võrrelda. Ja kohe nii lai masin kätte antud, siis ei saagi väga kommenteerida. Aga elektripostidega on tükk tegu
. Kaevumärke postidest saab üle poomitõstega, pisematest kivihunnikutest ja põõsastest samamoodi. Paak mahutab 4500l. Preparaadi segamine käib eriti lihtsalt. Kuna selle masina eeläkija oli gaz 66 baasil taimekaitseprits, siis sellega preparaadi segamine on nagu nõudepesu. Kanister dosaatorisse tühjaks, keerad kraani ja loputad kanistri seestpoolt ka veel puhtaks. Vett võtab maz-i suurest vaadist. Peal on tal hüdrauliliselt käitatav pump, mis tõmbab ise vee sisse, samal ajal saab preparaati lisada, mis teeb segunemise effektiivsemaks. Mis sõber-autojuhti puutub, siis tema seisab tavaliselt eemal, distantsil, et mitte allatuult jääda, kui seda peaks kuskilt puhuma. Ehk siis piisavalt ohutul kaugusel. Preparaatide segamisel on samuti kaitsevahendid seljas jne. Mis pritsiagregaadi enda kabiini puutub, siis see on piisavalt hermeetiline, et juhti kaitsta. Mainiti isegi söefiltritest midagi, aga ma pole täpsemalt uurinud. Igatahes kõik uksed-aknad on pritsimise-tankimise ajal kinni. Sisekliima eest hoolisteb konditsioneer. Kätepesu jaoks on eralid veepaak ja seebidosaator. Pritsil on ka 500l lisapaak, kust saab pritsi jaoks loputusvett võtta. Või siis saab pritsi pesa, sest sel on veel oma survepesur ka küljes, millega saab pritsi väljast ära pesta, kui vajadus tekib. Tsentraalmäärimissüsteem on ka peal. Ainukesed neli manuaalselt määritavat niplit tahavad määret vähemalt korra kuus.
Pritsimine ise on lihtne. Kõik reguleerimine käib kabiinist. Alustades poomi kõrgustest lõpetades kalletega. Kui prits on automaatreziimi peale lülitatud, siis pritsitud ala peal lülitab sektsioonide kaupa pihustid välja. Järgmise generatsiooni prits pidi juba pihusti kaupa neid välja lülima. Poomi mõlema poole eelviimase sektsiooni otsas on andurid, mis hoiavad distantsi pinnast. Ehk siis kui masin on automaatreziimi peal, siis ainult sõida. Poomi tõstab pritsitud ala peal üles ja pritsimata alale sõites langetab seadistatud kõrgusele.
Sõidureziimidest niipalju, et neid on kaks. Tänava ja põllureziim. Tänavareziimiga keeravad ainult esimesed rattad ja kiirus on kuni 45km/h. Põllureziimil kiirus kuni 20km/h ja rataste pööramine on vastavalt juhi tahtele. Saab nii esimeste kui tagumistega keerata korraga, või siis ainult kahe esimese või tagumisega. Koerapööramisreziimile lülitades keerab pikal sirgel tehnorajal kahe esimese rattaga, et vältida liigset nihelemist rajas. Aga otstes lülitab automaatselt kõik neli pöörama.
Valgustus on jube hea. Iga pihusti all on oma led pluss veel igasugu muud tulukesed masina küljel, taga ja ees. Masinal on peal ka automaatrool, ehk siis vajutad jalaga suurt nuppu ja sõidab seadistatud rada mööda. Suvirapsi oli päris lõbus pritsida sedasi.
Praegu rohkem midagi juurde ei lisa, monoloog kisub üüratult pikaks ja jutt valgub laiali. Aga kui küsimusi tekib, siis vastan meeleldi.
Mõned pildid ka. Kunagi ehk saab ka video, aga eks näis.
![[Pilt: 01063709577f9d0.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/01063709577f9d0.jpg)
![[Pilt: 010637095963b6a.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/010637095963b6a.jpg)
![[Pilt: 010637096158f01.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/010637096158f01.jpg)
![[Pilt: 01063709637e7db.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/01063709637e7db.jpg)
![[Pilt: 010637096565b0c.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/010637096565b0c.jpg)

Tehnilisest poolest niipalju, et mootoriks on kuuene reas ülelaadimisega Deutz fahri mootor. Samas kui guugeldada Amazone Pantera 4001 saate vähe täpsemaid detaile noppida. Minu käes oleva isendi poomi laius on 36 meetrit. Kuna ma varem pritsinud pole, siis ei oska väiksematega võrrelda. Ja kohe nii lai masin kätte antud, siis ei saagi väga kommenteerida. Aga elektripostidega on tükk tegu

Pritsimine ise on lihtne. Kõik reguleerimine käib kabiinist. Alustades poomi kõrgustest lõpetades kalletega. Kui prits on automaatreziimi peale lülitatud, siis pritsitud ala peal lülitab sektsioonide kaupa pihustid välja. Järgmise generatsiooni prits pidi juba pihusti kaupa neid välja lülima. Poomi mõlema poole eelviimase sektsiooni otsas on andurid, mis hoiavad distantsi pinnast. Ehk siis kui masin on automaatreziimi peal, siis ainult sõida. Poomi tõstab pritsitud ala peal üles ja pritsimata alale sõites langetab seadistatud kõrgusele.
Sõidureziimidest niipalju, et neid on kaks. Tänava ja põllureziim. Tänavareziimiga keeravad ainult esimesed rattad ja kiirus on kuni 45km/h. Põllureziimil kiirus kuni 20km/h ja rataste pööramine on vastavalt juhi tahtele. Saab nii esimeste kui tagumistega keerata korraga, või siis ainult kahe esimese või tagumisega. Koerapööramisreziimile lülitades keerab pikal sirgel tehnorajal kahe esimese rattaga, et vältida liigset nihelemist rajas. Aga otstes lülitab automaatselt kõik neli pöörama.
Valgustus on jube hea. Iga pihusti all on oma led pluss veel igasugu muud tulukesed masina küljel, taga ja ees. Masinal on peal ka automaatrool, ehk siis vajutad jalaga suurt nuppu ja sõidab seadistatud rada mööda. Suvirapsi oli päris lõbus pritsida sedasi.
Praegu rohkem midagi juurde ei lisa, monoloog kisub üüratult pikaks ja jutt valgub laiali. Aga kui küsimusi tekib, siis vastan meeleldi.
Mõned pildid ka. Kunagi ehk saab ka video, aga eks näis.
![[Pilt: 01063709577f9d0.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/01063709577f9d0.jpg)
![[Pilt: 010637095963b6a.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/010637095963b6a.jpg)
![[Pilt: 010637096158f01.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/010637096158f01.jpg)
![[Pilt: 01063709637e7db.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/01063709637e7db.jpg)
![[Pilt: 010637096565b0c.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/010637096565b0c.jpg)
![[Pilt: 0106370967f0f5a.jpg]](http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/425/241/0106370967f0f5a.jpg)
Almost Again