27-05-2014, 18:39 PM
Siin ilmselt ei ole süüdi bensupump, pigem pumbast väljuv, karbussi toitev toru. Kui auto on originaal, siis see toru on metallist ja ühes tükis. Juhul, kui see toruke on oma painetes kannatada saanud, siis ta võib oma jooksuga mööduda õige lähedalt väljalaske kollektori kõrvalt. Tuline kollektor kütab ka metalltoru, mis on samuti ju hea soojuse juht, nii tulikuumaks, et selles olev bensiin läheb keema, tekib bensiiniauru kork, mis oma surve jõul liigub sinna, kuhu poole on kergem minna, kas karbussi või paagi suunas. Mingit vaakumit ei teki, nagu ma siit eelnevais postitustes lugesin vaid vastupidi, just keeva bensiini surve lükkab torustiku tühjaks.
Laupäeval, kuumarekordi päeval sai osaletud EVS igaaastasel kevadüritusel "Ettevaatust auto!", millel oma olemuselt on sarnaseid jooni orienteerumisega, kus kaardile märgitud punktis päritud küsimusele pidi kohapeal vastuse leidma. Osalesin olude kokkulangevusel "Pobedaga", mis on ju Gaz 69-le nagu vend või õde. Ka sel päeval küsimustele vastuseid otsides kulus mõnel puhul peatumisel minuteid. Nii mõnelgi korral juhtus nii, et peale hoo üles võtmist oli auto bensiininäljas just eelpool kirjeldatud "vea" tõttu. Pärast kapoti avamist tuli nähtavale bensupumba kupli all kihisev keev bensiin. Seismisel kuumeneb kogu kapotialune, kuna ka jahutusventikas ju seisab ja mingit õhu liikumist ei toimu. Kuigi minu masinal ei ole see toru kannatada saanud, möödub see kollektorist umbes kolme sõrme jämeduse kauguselt. Kuuma kollektori kõrval on see vahemaa siiski tühine, et torus bens keema ajada vahetult peale seiskamist. Toru oli katsudes aga nii tuline, et kõrvetas näppe. Aitas aga tühine veesorts, mida sai kanistrist korraks torule peale valatud, bens uuesti üles pumbatud ja sõit võis jätkuda. Bensupumba kuumale klaaskuplile jahutavat vett ei või valada, kuna võib klaasi purustada. Sõidu ajal jahutab ventikas mootoriruumi ja ka pump söödab karburaatorile värsket jahedamat ette, tarbimist on piisavalt, et bensiin torus keemiseni ei jõua.
Mitteoriginaalse auto puhul on lahendus see, et seesamune metalltoru tuleks asendada kummivoolikuga ja viia võimalikult kaugelt kollektori juurest karburaatorini. Voolik ei ole samas hea soojuse edasikandja ja mida paksem on võimalik panna, seda parem. Gaz 69-l on võimalik mootoriruumi kuumust peletada küljeplekkide eemaldamisega, mida ka vanasti tehti, ka Gaz 51-l.
Kindlasti aitaks ka pidev tagasivool paaki, mille tehas mingi aeg hakkas paigaldana Gaz 24-le, Raf-ile. Neil ei jõua bens torustikus tuliseks minna, kuna kogu aeg käib "verevahetus" paagist jaheda bensu edasipumpamises.
Edukat katsetamist!
Laupäeval, kuumarekordi päeval sai osaletud EVS igaaastasel kevadüritusel "Ettevaatust auto!", millel oma olemuselt on sarnaseid jooni orienteerumisega, kus kaardile märgitud punktis päritud küsimusele pidi kohapeal vastuse leidma. Osalesin olude kokkulangevusel "Pobedaga", mis on ju Gaz 69-le nagu vend või õde. Ka sel päeval küsimustele vastuseid otsides kulus mõnel puhul peatumisel minuteid. Nii mõnelgi korral juhtus nii, et peale hoo üles võtmist oli auto bensiininäljas just eelpool kirjeldatud "vea" tõttu. Pärast kapoti avamist tuli nähtavale bensupumba kupli all kihisev keev bensiin. Seismisel kuumeneb kogu kapotialune, kuna ka jahutusventikas ju seisab ja mingit õhu liikumist ei toimu. Kuigi minu masinal ei ole see toru kannatada saanud, möödub see kollektorist umbes kolme sõrme jämeduse kauguselt. Kuuma kollektori kõrval on see vahemaa siiski tühine, et torus bens keema ajada vahetult peale seiskamist. Toru oli katsudes aga nii tuline, et kõrvetas näppe. Aitas aga tühine veesorts, mida sai kanistrist korraks torule peale valatud, bens uuesti üles pumbatud ja sõit võis jätkuda. Bensupumba kuumale klaaskuplile jahutavat vett ei või valada, kuna võib klaasi purustada. Sõidu ajal jahutab ventikas mootoriruumi ja ka pump söödab karburaatorile värsket jahedamat ette, tarbimist on piisavalt, et bensiin torus keemiseni ei jõua.
Mitteoriginaalse auto puhul on lahendus see, et seesamune metalltoru tuleks asendada kummivoolikuga ja viia võimalikult kaugelt kollektori juurest karburaatorini. Voolik ei ole samas hea soojuse edasikandja ja mida paksem on võimalik panna, seda parem. Gaz 69-l on võimalik mootoriruumi kuumust peletada küljeplekkide eemaldamisega, mida ka vanasti tehti, ka Gaz 51-l.
Kindlasti aitaks ka pidev tagasivool paaki, mille tehas mingi aeg hakkas paigaldana Gaz 24-le, Raf-ile. Neil ei jõua bens torustikus tuliseks minna, kuna kogu aeg käib "verevahetus" paagist jaheda bensu edasipumpamises.
Edukat katsetamist!