28-06-2014, 07:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-06-2014, 08:26 AM ja muutjaks oli Laurimetall.)
Pump ei käi ringi 1/1 Siin teemas oli ka roolivõimendajast juttu, kui ma tegin arvutusi pumba tootlikuse kohta. Seal on pmst ülekandearvud olemas. Hüdropumba kohta nii palju ,et korras pump lööb niipalju rõhku ,et kui ülerõhuklappi pole ,siis pressib ennast puruks. Ma pakun ,et see rõhk on kuskil 200bar+ juures. Normaalne maksimaalne töörõhk on kuskil 160-175 Bar. Sellisele rõhule reguleeritakse jagaja ülerõhuklapp. Kui vajadust pole siis võib ka madalamale rõhule reguleerida. Kui hüdrosüsteem vajalikku rõhku ei arenda ,siis on viga ,kas kulunud pumbas, kuskil jagajas jookseb läbi (surve ei kasva, kuna osa õli jookseb tagasivoolu kuskilt) Kui tööriist on ühendatud traktoriga ,siis võib ka vastava tööriista tihendid lekkida tagasivoolu poole ja tööriist ei saavuta vajalikku töökiirust ja jõudu. Selleks ,et diagnoosida ,milles viga on tuleb teha erinevates kohtades manomeetiga mõõtmisi. Tüüpiline vanema traktori hüdrosüsteemi viga on ka ummistused ,mis võivad põhjustada erinevaid probleeme näiteks õli liigset kuumenemist. kuumenemise tagajärjel paisuvad liigselt pumba detailid ja jagaja detailid. Tagajärjeks pumba liigne kulumine või riknemine. Jagaja roopide kinnijäämine (jagaja kang võib hakata kinni kiiluma) ja kulumine. Ülerõhuklapi ummistus võib põhjustada lisaks pumba katki minekule ka vooliku või jagaja puruks minekut. Samas kui sodi on klapi vahel ,siis ka liigmadalat rõhku. Tihti on jagaja ja erinevate klappide lekkimise põhjuseks õli tagasivool torustiku või filtri ummistus. Meelde tuletuseks ,et T-40l on roolivõimendi, millel on samuti ülerõhuklapp. Tõpset rõhu ei mäleta ,kas see oli 80 või 130bar. Igastahes on see väikem, kui ülejäänud hüdrosüsteemil , et kui võimendi töötab ,siis ei tasu seal rõhku üles kruvima hakata.