28-06-2014, 09:22 AM
(26-06-2014, 10:49 AM)maitus Kirjutas: ...
Ehk on mõnel foorumlasel kogemusi jagada nende kettülekannete kohapealt?
Kogemusi pole, kuid targutan ikka.
Kettülekandeid ei kasutata suurte pöörlemiskiiruste juures. Määrav pole siin mitte keti joonkiirus, vaid väiksema ketiratta raadius. Mida väiksem see on ja mida wingemalt pöörleb, seda hullemini hakkab laperdama ja mürisema. Ega määre ka peal püsida taha. Rihm on siin parem.
Rihma libisemise vastu on hää rohi: kontaktpinna suurendamine. Ehk valida tummisem rihm. Tuletan meelde, et kiilrihma puhul kannab momenti üle rihma kaldpind. Rihmülekande suurim häda on hõõrdumise parandamiseks vajalik eelpinge, mis eeldab võllide toestamist.
Kettülekandel on tekkivad jõud kordades väiksemad. Samas on kettülekanne sama võimsuse juures kallim, kuskiltmaalt lausa kordades. Rijmülekande puhul tuleb aga üsna varsti ette piir, kustmaalt rihmade arvu lisamisel muutub ülekanne ebamõistlikult kalliks. Ning rihmülekannet ei saa kasutada kohas, kus on oht rihma määrdeainega saastumiseks.
Tulles tagasi NŠ juurde, siis toestatud pumbavõlliga peaks miskine B profiili 11 mm lai rihm kenasti vajalikud 10+ kW üle kanda suutma.
