25-08-2014, 09:01 AM
See võib olla hiidlaste töö!
Ma mõtlen jalgratas, mitte selle kadumine. Viitasin siin mõni aeg tagasi lgp. ksf! Manicu lehel olevale teabele hiidlase Hausbergi kohta
ALFRED HAUSBERG (36)
Alfred Hausberg, mehaaniline rauatööstus (36)
Hiiumaa, Ulja ag. 26, Harju k. (36)
1936: "Valmistan doppelt raamiga jalgrattaid Rootsi torudest. Inglisosadest", veel valmistas raudvoodeid.
Kahju muidugi, et ratas kaduma läks, pagan teab, kellel seda vaja oli - kas vanade ja omapäraste asjade huvilisel või kuhugi sõitmiseks või lihtsalt mõni pätt sigatses igavusest. Lihtviisil müümiseks või sõitmiseks on antud ratas küll väga ebasobivalt silmatorkav eksemplar.
Kahju ka sellest, et pole täpsemat infot selle jalgratta kohta ja ei saa ka (vähemalt praegu) enam seda ratast detailsemalt uurida.
On ka minul üks analoogne raam, pole küll Saaremaalt varastatud vaid hoopis Pärnumaalt vististi. Oleks olnud tore nende ühis- ja erijooni võrrelda. Kadunud ratas paistab tõesti eriti pika raamiga olevat, minu oma on ka pikk, aga mitte nii pikk.
Kas on meeles - oli raamikaelal enne Husqvarna sildi kinnitamist vanu sildikinnituse auke, kas raaminumber jäi kusagil silma, kas tagumine ülemine kahvel oli alt otsast poltidega kinnitatud või jäigalt alumise kahvli külge keevitatud? Kas viitsiksid originaalsest ketirattast ja tagaratta rummust pilti teha või kirjutada, mis seal rummul kirjas oli?
Saaremaalt neid jalgrattaid ikka rekvireeriti himuga, 41-l aastal venelased ja kui ei eksi, siis sakslased kuulutasid jalgrataste rekvireerimise välja päris lõpus, vist 44 augustis? Isegi remondi töökodadest olevat katkised jalgrattad tulnud ära anda. Aga ju ei jõutud neid jalgrattaid eriti kokku korjata, igatahes on neid ennesõja jalgrattaid meie päevini küllaltki hulga säilinud.
Eks hoiame silmad-kõrvad lahti ja loodame, et lihtsalt vanarauda viimiseks ratast pihta ei pandud.
Ma mõtlen jalgratas, mitte selle kadumine. Viitasin siin mõni aeg tagasi lgp. ksf! Manicu lehel olevale teabele hiidlase Hausbergi kohta
ALFRED HAUSBERG (36)
Alfred Hausberg, mehaaniline rauatööstus (36)
Hiiumaa, Ulja ag. 26, Harju k. (36)
1936: "Valmistan doppelt raamiga jalgrattaid Rootsi torudest. Inglisosadest", veel valmistas raudvoodeid.
Kahju muidugi, et ratas kaduma läks, pagan teab, kellel seda vaja oli - kas vanade ja omapäraste asjade huvilisel või kuhugi sõitmiseks või lihtsalt mõni pätt sigatses igavusest. Lihtviisil müümiseks või sõitmiseks on antud ratas küll väga ebasobivalt silmatorkav eksemplar.
Kahju ka sellest, et pole täpsemat infot selle jalgratta kohta ja ei saa ka (vähemalt praegu) enam seda ratast detailsemalt uurida.
On ka minul üks analoogne raam, pole küll Saaremaalt varastatud vaid hoopis Pärnumaalt vististi. Oleks olnud tore nende ühis- ja erijooni võrrelda. Kadunud ratas paistab tõesti eriti pika raamiga olevat, minu oma on ka pikk, aga mitte nii pikk.
Kas on meeles - oli raamikaelal enne Husqvarna sildi kinnitamist vanu sildikinnituse auke, kas raaminumber jäi kusagil silma, kas tagumine ülemine kahvel oli alt otsast poltidega kinnitatud või jäigalt alumise kahvli külge keevitatud? Kas viitsiksid originaalsest ketirattast ja tagaratta rummust pilti teha või kirjutada, mis seal rummul kirjas oli?
Saaremaalt neid jalgrattaid ikka rekvireeriti himuga, 41-l aastal venelased ja kui ei eksi, siis sakslased kuulutasid jalgrataste rekvireerimise välja päris lõpus, vist 44 augustis? Isegi remondi töökodadest olevat katkised jalgrattad tulnud ära anda. Aga ju ei jõutud neid jalgrattaid eriti kokku korjata, igatahes on neid ennesõja jalgrattaid meie päevini küllaltki hulga säilinud.
Eks hoiame silmad-kõrvad lahti ja loodame, et lihtsalt vanarauda viimiseks ratast pihta ei pandud.