27-08-2014, 12:22 PM
(27-08-2014, 09:02 AM)v6sa Kirjutas: Asjale lisab vürtsi see, et juhtimisõigus kategooriate järgi käib regmasside arvestuse alusel... Auto ilma juhita aga ei sõida kuigi kaugele. Ning B-katiga võib juhtida kuni 3500 kilo (pluss kerghaagis), O2 haagise puhul seda erandit ei ole ja regmasside summa peab jääma alla 3500 kilo. Mis omakorda tähendab, et kahetonnised Tõsised Haagised on teadlik risk, kui puudub BE. Sest kood96 luba annab küll juurde 750 kilo, kuid vähegi suurema veduri (näiteks kaubik või maastur) korral jääb sellestki puudu...
Lihtne oleks, kui LS kasutaks haagiste korral läbivalt tegeliku massi mõistet.
Seda ettepanekut tehti enne uue LS vastuvõtmist korduvalt aga arvata on, et vanad Mendid ja kalasilmne Ligi keelasid sellise luksuse orjadel ära. Pappi peab korjama, AJUSID kasutada on aga keelatud... sest otsustajatel need ju puuduvad. Lisaks peaks ju siis mendid tööle hakkama, kaalusid omama jne. Samas julgen väita, et need, kes kannavad auga välja nimetuse Politseinik, võtavad asja just tegeliku massi alusel ehk ei peedista, kui sabas on näiteks tühi paaditreiler reg.massiga 3500 kg, omakaaluga 450 kg. See on ju O1 piduritega haagis sel ajahetkel...
Siin eespool oli juttu aga Veduri valikust: jälle pean kiitma C4 kvattrot, sest need haagise numbrid olid ka mulle olulised. Esiteks suudab vedada peaagu igasugusel mõistlikul maastikul, teiseks piduriteta 750 kg (harv juhus sõiduautodel!), piduritega 1350 kg ja reg.mass 2070 kg. Sellejuures on need ka realistlikud numbrid, raskema haagisega ei saaks masin ohutul moel hakkama. 1300-kilone piduritega haagis on päris tegija haagis, autorong jääb kenasti B-kati sisse ja kogu komplekt ei lähe ka rahaliselt käest ära sest leidub ka väga kristliku hinnaga piduritega käru (mis veel igikestva tõsi-haagise austavat nime päris välja ei kannata, näiteks poolakate Neptun Nordica 13/263 hinnaga 1420 eurorubla). Ma võtan juba mõnda aega "hoogu" selle koju toomiseks... just platvormi pärast, mis võimaldab ka näiteks paati ja/või laiemaid vidinaid vedada ja kuhu peale/pealt maha on tänu kõrgusele oluliselt lihtsam küttepuid panna - pole küürutamist. 1300 või 1350 kg on üks tüüpilistest O2-haagiste klassidest, täpselt sedasorti masinatele mõeldud