08-09-2014, 08:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-09-2014, 12:30 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(05-09-2014, 19:16 PM)supp Kirjutas: igaksjuhuks küsin, et ka sa Priit LPG ja CNG sassi ei ajanud, sest LPG maksab 0,68 tavaliselt ja 30l on jube pisike paak LPG jaoks
Sm. Supp, ma ju võrdlen teadlikult võrreldavaid "asju" ehk see peaks olema iga autovõrdluse ESIMENE ja tähtsaim samm! Lihtsalt jäi hambusse too tehasest LPG-auto Dacia ja kõik teised tuleb siis samamoodi konfigureerida. Seda ka paagimahu poolelt. Ning tasuvuskalkulatsioonid pika perspektiivi peale tuleb teha kõiki numbreid ÜLESPOOLE ümardades ehk mingisugune "keskmine" oodatav inflatsioon/hinnatõus sisse kirjutada. Kui seda perioodi jooksul ei tule, oled kiiremini ja rohkem võidus. Siga ja kägu ei ole omavahel mõtet võrrelda.
Edit: ei pannud seda tähele:
(05-09-2014, 19:16 PM)supp Kirjutas: paari tuttava käest kes CNG-ga sõidavad olen nende kulusid uurinud, ja need on üldse ulme valdkonnast ehk korraliku keskklassi auto kulu on ca 2-3 eurosenti km, aga ka need autod on kallimadKahjuks on müügil vähe surugaasiautosid, ainsa "Normaalse" masinana tuleb ette ju uus Octavia G-Tec, mille hinnad on 20K + üles. Ei ole palju, kui võtta CNG-autode olematu kütusekulu. Lihtsalt on vist siiani vaid 5 tanklat Eestis: Tallinn 2 Sõjamäe ja Akadeemia, Tartu, Pärnu ja Narva. Kuid suures piires annavad need juba võimaluse täitsa edukalt surugaasiautoga odavalt ära elada - bensiin on ju lisaks ja seda ikka saab. Ehk sõltuvalt põhielukohast võib ka too sooda-auto täitsa alternatiiv olla. Saartele ja kesk-lääne kanti ei kära, aga nelja "suurlinna" lähistel elajad saavad täitsa hakkama. 97 liitrit/15 kg maagaasi + 50 toopi bensu: 2 korda kuus halvemal juhul tuleb kaugeltnurgameestel "naisega poes" käia

Samas, kuna teemaalgataja tahtis/tahab linnaautot, pole 30-liitrine LPG paak üldse väike! Linnad on tanklaid täis ja need suured 100-liitrised LPG-paagid on paras nuhtlus ruumikasutuses. Kui kalkulatsioon annab läbisõiduks paagitäiega ~300 km, siis seda on sittakanti, et ei pea iga päev tanklat külastama. Lisaks on ju ka bensiin paagis. Ja 300 km on piisav mistahes risti läbi Eesti sõiduks ning igal juhul on teepeal mõni LPG tankla.
(05-09-2014, 22:39 PM)honkomees Kirjutas: Aga kuna elukoht ei nõuab gaasi tankimiseks eraldi linnasõitu ja nii tihedasti (ülepäevi) seda ei tahaks teha, lisaks annaks see veel lisa kilometraažile (vedelkütust võtan täispaagile lisaks ikka paar kankut pagassi ka ja ühildan kord nädalas suurema toidupoes käiguga).See on juba teine teema, kui elatakse maal ja tõesti on vaja päris kaugele gaasi tankima sõita. Siis peaks olema juba nii suur paak, kui võimalik. Kuid jällegi: kogu Eesti autokasutajatest on kaugel pärapõrgus elajaid tühine osa. Ja nende järgi ei saa mitte midagi ei arvutada ega keelata/käskida. Näiteks naastrehve, mis tuleks mõistuse järgi ära keelata. Meil ka Noarootsi tagumisest nurgast lähima tanklani 25 kilti (nii Dirhami kui Linnamäe täpselt sama kaugus) ja normaalne toidupood ning gaasitankla üldse Haapsalus/Uuemõisas 37-40 km, talvel on poolsaarel teed kiilakas või sõidame üldse mööda merejääd - so what? Elab aastaringselt päris mitu inimest ja ikkagi: need on riigi suures plaanis erandid.
See on automoto foorumi eriliselt lahe fenomen: siiin "käib koos" eriliselt suur hulk maal elavaid inimesi ja nii jääbki mulje, nagu eestlased elaks siiani karulaantes üksikutes taludes. Sisuliselt on aga automoto foorum tõeline ernadlik nähtus, seda kindlasti tänu põllumajandustehnika osakonnale ja üldisele sedasorti tehnika sõbralikkusele. Kuid see ei muuda fakti, et 80% inimestest elab linnades ja suuremates asulates.