19-09-2014, 21:10 PM
See veevannis keevitamine toimib ainult mehaanilise klapivahe reguleerimise puhul.
Hüdrotõukuritega piisab juba 3-4 sajandikust kõverusest et klapid lahti jääks.
Mehaaniliste lahendustega nukkvõlle olen teinud ja üsna primitiivsed seadmed on lihvimiseks olemas.
Terasvõllidega on asi lihtsam, sinna sulatab sobiva kõvadusega täitematerjali peale, kuid malmvõllidega on raskusi.
Ühest küljest on malm hea, kuna ei lähe kõveraks aga teisest küljest jälle ei saa kõvemaid asju peale sulatada.
Seega olen proovinud tavalist keevitustraati ja see püsib üsna hästi võllil peal olles kulumiskindluse poolest halvem kui uus võll aga abiks ikka.
Kui võllil on kulunud vaid paar kaela või on mõnel silindril jäänud nukile kulumata serv saab selle järgi kopeerpingis kopeeri lihvida ja pärast kopeeri järgi täpselt samasuguse teha.
Kui aga kuju pole säilinud tuleb asjale valida mingi ligilähedane kopeernukk vastavalt mootorist soovitavale iseloomule ja ajapikku on neid kogunenud juba 30 ringis.
Ühesõnaga külamehed ongi tegelemas keerulisemate detailidega ja eriliste lahendustega.
Hüdrotõukuritega piisab juba 3-4 sajandikust kõverusest et klapid lahti jääks.
Mehaaniliste lahendustega nukkvõlle olen teinud ja üsna primitiivsed seadmed on lihvimiseks olemas.
Terasvõllidega on asi lihtsam, sinna sulatab sobiva kõvadusega täitematerjali peale, kuid malmvõllidega on raskusi.
Ühest küljest on malm hea, kuna ei lähe kõveraks aga teisest küljest jälle ei saa kõvemaid asju peale sulatada.
Seega olen proovinud tavalist keevitustraati ja see püsib üsna hästi võllil peal olles kulumiskindluse poolest halvem kui uus võll aga abiks ikka.
Kui võllil on kulunud vaid paar kaela või on mõnel silindril jäänud nukile kulumata serv saab selle järgi kopeerpingis kopeeri lihvida ja pärast kopeeri järgi täpselt samasuguse teha.
Kui aga kuju pole säilinud tuleb asjale valida mingi ligilähedane kopeernukk vastavalt mootorist soovitavale iseloomule ja ajapikku on neid kogunenud juba 30 ringis.
Ühesõnaga külamehed ongi tegelemas keerulisemate detailidega ja eriliste lahendustega.