18-10-2014, 01:51 AM
"Pooletoobise" lüliti ostsin teadlikult. Algne plaan oli ülaosa vana põhja otsa tõsta. Aga kuna vana lüliti sain (eeldatavasti) jonksu, siis viin ta poodi tagasi. Või kui keegi siinsetest endale tahab, siis hind on peal. Noh, mingi osa jätan endale "koolituskuludeks", seega saab odavamalt.
Hea oli muidugi see, et uue (ja ilmselt toimiva) lüliti pealt sai eeskuju võtta. Üks tore asi on sellel lülitil veel: rõhuvabastusklapi otsa saab kinnitada nii plast- kui vasktoru. Vanemal variandil tuli kõne alla ainult plast, mis sinna lihtsalt sisse torgatakse:
Ausalt öeldes ei töötanud mul rõhuvabastussüsteem juba ammu, tagasilöögiklapi juurde oli pime ette keeratud. Mõtlesin, et miks ma nii tegin. Põhjus ilmselt liitmikus kasutatavas torukeses:
Või õigemini selle detaili ja plasttoru koostöös. Vaat ei mäleta, kas neid torukesi müüdi eraldi, või olid nad tagasilöögiklapiga komplektis. Aga fakt on see, et plasttoru tuli lahti ja see junnike pani ka jeehat. Vana kompressori plasttorus oli vaskjunn nii kõvasti kinni, et andis välja sikutada. Aga uue toru sees käis umbes sellise lõtkuga nagu lapsetegemise riistad omavahel
Püüdsin mõõta eri plasttorude seinapaksust (välismõõt mõlemal 6mm) ja sain ca 0,2 mm vahet. Ilmselt on eri tootjate (või partiide) plasttorud erinevad, aga vaskjunn sama. Minu arvates on elementaarne, et igasugu voolikusse topitavate liidete puhul kasutatakse "kuuske", aga see täiesti sile. Ausalt, väga pooletoobine see tänapäeva plastmaailm. Sotsialismi ajal küll sellist süvavaesust ei olnud, et kõike pidi plastmassist tegema.
Vasktoru igati parem lahendus, saab kasutada piduritorudelt tuntud nippe ja detaile. Aga jälle häda: vanema lüliti juurde ei saa vaske panna. Teoreetiliselt muidugi saab, aga siis kisub küll asi kantossipaikamiseks. Variant on lasta treialil õige vaskjunn teha, kui muidugi sellise asjaga jutule võtab.
Tulevikus püüdlen ikkagi 3F lüliti poole. Siis saab ka rõhuvabastuse vasktoruga teostada. Kui teda kusagil 30€ letihinnaga oma ihusilmaga oleks näinud, oleks ilmselt ammu ära ostnud. Leidsin ühest Maarjamaa veebipoest siiski 3F lüliti, vähe kallima variandi. Linki ei julge panna, äkki kaob jälle ära
Vahepeal isegi kadus (aeg-ajalt ikka olen googeldanud) aga nüüd on see asendatud teisega (mäletan, pildid olid erinevad). Aga esialgu paikan kantossi (muuseas, omal ajal olla neid pestud ja korduvkasutatud, ise nii "noor", et puudub vastav kogemus).
Hea oli muidugi see, et uue (ja ilmselt toimiva) lüliti pealt sai eeskuju võtta. Üks tore asi on sellel lülitil veel: rõhuvabastusklapi otsa saab kinnitada nii plast- kui vasktoru. Vanemal variandil tuli kõne alla ainult plast, mis sinna lihtsalt sisse torgatakse:
Ausalt öeldes ei töötanud mul rõhuvabastussüsteem juba ammu, tagasilöögiklapi juurde oli pime ette keeratud. Mõtlesin, et miks ma nii tegin. Põhjus ilmselt liitmikus kasutatavas torukeses:
Või õigemini selle detaili ja plasttoru koostöös. Vaat ei mäleta, kas neid torukesi müüdi eraldi, või olid nad tagasilöögiklapiga komplektis. Aga fakt on see, et plasttoru tuli lahti ja see junnike pani ka jeehat. Vana kompressori plasttorus oli vaskjunn nii kõvasti kinni, et andis välja sikutada. Aga uue toru sees käis umbes sellise lõtkuga nagu lapsetegemise riistad omavahel

Vasktoru igati parem lahendus, saab kasutada piduritorudelt tuntud nippe ja detaile. Aga jälle häda: vanema lüliti juurde ei saa vaske panna. Teoreetiliselt muidugi saab, aga siis kisub küll asi kantossipaikamiseks. Variant on lasta treialil õige vaskjunn teha, kui muidugi sellise asjaga jutule võtab.
Tulevikus püüdlen ikkagi 3F lüliti poole. Siis saab ka rõhuvabastuse vasktoruga teostada. Kui teda kusagil 30€ letihinnaga oma ihusilmaga oleks näinud, oleks ilmselt ammu ära ostnud. Leidsin ühest Maarjamaa veebipoest siiski 3F lüliti, vähe kallima variandi. Linki ei julge panna, äkki kaob jälle ära

