21-10-2014, 10:19 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-10-2014, 10:52 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(21-10-2014, 08:33 AM)umm Kirjutas:(20-10-2014, 13:38 PM)Basilio Kirjutas: Peale cool'ima välimuse taga ajamise ja isikliku lolluse võib olla veel üks põhjus, mis seletaks ka udukate linnas kasutamise. Nimelt joonistab udukas pimedal sügisõhtul paremini välja sõidutee parempoolse serva ja sellel varitsevad helkurita jalakäiad.
Kui aeglaselt peab sõitma, et udutulede valgusulatusse saabuva ratturi ohutus tagada. tulede ulatus ja reageerimis aeg +põike ohutuses veendumine.
Heade udutuledega valgustub mistahes teel sõites ära auto ninaga peaagu 180-kraadine ala ja see on liiklusohutuse kohalt siiski kasulik. On muidugi erinevaid udutulesid aga ühed parimad olid mul Astra omad, mis olid minu arust tänaste iselülituvate kurvitulede eelkäijad. Sama ajastu Audi omad ei ole nii head. Ning enamus uuema ajastu autode kuhugi disainelemendi-sopistuse sisse pistetud udutueld ei kipu üldse auto ette külgedele näitama. Selline BMW Z4 udukas ei näita mitte midagi...
See kergelt ülevalgustatud ala auto nina ees ei sega, kuna pole lähitulede võimsuse ja ala ulatusega üldse võrreldav. Kuid helkivate silmadega metsaelukaid ja ka kitsi-põtru võid märgata mõne sekundikümnendiku VAREM ja see võib olla elu/surma ajaline vahe.
Aga kõikide tulede headus ning viisakus teiste liiklejate suhtes algab ja lõppeb nende ÕIGES reguleerimises ja valguselemendi ÕIGES projektijärgses võimsuses.
Edit: õnneks on Internet ja inimeste pildistused
Omajagu mõtetud udukad:
Ja siis päris hea valgusvihuga udukad, kus on näha ka kõrval autolt natuke peegelduvat valgust: