21-10-2014, 15:54 PM
(21-10-2014, 10:19 AM)PlyVal64 Kirjutas: Heade udutuledega valgustub mistahes teel sõites ära auto ninaga peaagu 180-kraadine ala ja see on liiklusohutuse kohalt siiski kasulik.
Linnainimese jutt.
Sellest ninaesise valgustamisest on abi kahel juhul. Esiteks siis, kui minusugune kusagil võsa ja heinamaa piiril ukerdades üritab kõrgemaid kive vältida. Esimese käiguga, kiirusel kolm kilomeetrit tunnis, näituseks.
Või tõesti linnavahel tiksudes, kus üldvalgust on sedapalju, et vaid suuremate kraatrite vahel slaalomi sõitmiseks lisatulukest tarvis on.
Maanteel pole nendega sittagi teha. Meil on lubatud 90 km/h, mis teeb 90/3,6=25 m/s. Ehk udutuled valgustavad ette ühe sekundi. Nüüd mõelge, millist põiget või pidurdust jõuate teha ühe sekundi jooksul. Võib-olla olen mina vana ja uimane, aga maanteekiirusel ei suuda ühe sekundi jooksul teha muud, kui anda uus liikumissuund järgenevaks paariks ning käivitada hädapidurdusvõimendi (kui peaksin sõitma sedavõrd uue autoga). Ply, kui Väga Hea Juht suudab ilmselt enamat. Nagu ka enamus teistest siinkirjutajatest.
Auto ette tekkiva heleda laigu hämaranägemist pärssivat mõju on korduvalt tõestatud, seda pole vast mõtet isegi mainida.
Ma võin mõista neid koonreid, kes ksenoonlaternate säästmiseks odavama pirniga udutulesid pruugivad. Aga ma tõesti ei suuda mõista neid, kes nelja tule (millest 3 näitavad liiga üles) särades ringi veerevad.
Udutulede päevatuledena pruukimisel on üks tõsine puudus: need paiknevad madalal. Olen korduvalt avastanud hommikuhämus maakera nurga tagant lähenemas halli kühmu, mille ainsad helendavad tulukesed vupsavad nähtavale vaid sadakond meetrit enne meie kohtumist... Üsna kenasti lööb virgeks möödasõidu lõpetamisel.
