21-10-2014, 16:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-10-2014, 16:22 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(21-10-2014, 14:28 PM)viplala Kirjutas: Kes meist ikka tahab osta mingit musttuhat km läbinud taksot, millele on ette keritud 150 000. Kasutamisega kulub autol ka palju teisi juppe kui ainult turbo ja puksid. Ukselukud, hinged, tihendid, nupud ja muud vidinad, mille väljavahetamine on sama jama teinekord, kui turbo või kokku lastud mootor.
Tänu nendele petturitele, oleme me täna jõudnud punkti, kus ka ausal inimesel ei ole võimalik oma autot enam ausalt müüa, kuna 80% ülejäänud autodest on keritud. Ja lõpuks saabki see aus inimene vastu pükse, kuna peab oma auto maha müüma 3x odavamalt, või kerib ka, sest ta on viidud sundseisu, ning nõiaring jätkub.
100% nõus! Üks näide "Vidinatest", mis kulub vaid läbisõiduga/kasutusajaga ja mille remont/asendamine/parandamine on tihtipeale kordi kallim/vastikum/keerulisem, kui uue turbo paigaldamine: kütteseade. Ehk meil kõigil, kel on olnud "üle viie vana auto", on ette juhtunud kas ragisevaid, vilistavaid või lõpuks üldse vait jäävaid salongiventikaid. Ning milline piin ning auto lõhkumine on tihtipeale nende remont... Praktiliselt kogu sõidu aja töötab ventilaator, mittetöötamise aeg auto kasutamisel on suhteliselt tühine. Muidugi tuleb sii nteha vahet veel ka läbisõidul, et kuskohas see on tehtud. Saksamaal/Prantsusmaal jms kiirteedega riikide osade kiireks sõiduks ehitatud autode läbisõit võib olla vägagi suur, kuid selleks kulunud AEG on oluliselt väiksem, kui näiteks siinsamas Eestis kehvade teedega linnas/linnalähiselt loksudes. Näiteks Euroopas kaugel tööl käiva tegelase 5 aasta vanune ja 250K läbisõitnud auto on enamuse ajast seisnud, täpselt sama vana ja sama läbisõiduga tavaline Eesti auto on aga "kogu aeg" sõitnud. Samas hakakb ka meil sii nselliseid autosid tekkima tänu siledate kiirteede äärde kaugele Tallinnast tekkinud asumitele, kuskohast siis sõidetaksegi tööle-tagasi. Sellised linnas tööl käivate naiste autod, mis nädalavahetsutel kodus seisavad, kui mehe (ameti)autoga ilmamööda ringi sõidetakse. Kui tööl käimsiele kulub 100 km päevas, siis tulebki jämedalt 5 tööaastaga selline läbisõit. Hea näide oleks Koselt kilulinna käimine, täitsa tavaline ju. Iga päev "tund-kolmkümmend", nii 5 korda nädalas, 48 nädalat aastas. Tunnen selliseid... raamatupidajaid ja/või ka audiitoreid Kusjuures ei veeta mingeid tittesid, koeri ega midagi, kes tihtipeale sõitjateruumi ära sittavad... soliidsed keskealised inimesed, kel lapsed juba suured.
Täiesti tipp-topp auto... kuniks autoärikad toovad Euroopast täpselt samasuguse aga läbisõit on "vaid 125 000 ja sedagi kirikuõpetaja käes". Keritud, sama hind ja ongi aus pere raskustes oma auto müümisel.