21-10-2014, 21:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-10-2014, 09:33 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(21-10-2014, 16:36 PM)PlyVal64 Kirjutas: ...No, aga vaatame, kellel on pikem
Sina tarbid tunduvalt rohkem suurt (Pärnu, Tartu, Narva jm euroremonditud/märgsitatud analoogid suuremate asulate vahel) maanteed, kui meie! Pool läbisõidust kvalifitseerub mõiste alla "kompame pimeduses". Kõige rohkem kasutame neid suuri maanteid siis, kui kas läheme või tuleme rada tegemast aga mis aeg see on? November, detsember, jaanuar, kogu aeg pime, udune, sopane jne.

2013 aasta saldo oli mul 58 kkm, millest pool tuli pimedal ajal. Erinevate autodega, seega tean üsna täpselt, mismoodi ühe või teise laternatüübi valguslaigud teed moonutavad. Pimedas sõidetud lahjast kolmekümnest tuhandest vaid pool tuli maanteelt. Ülejäänu kas märgistuseta külavaheteedelt või suisa kruusalt.
Olen nõus, et ninaesine valgus aitab aeglasel sõidul. No nii linnakiiruseni - siis jõuan näha ja reageerida. Kiirusel 50 km/h läbib auto sekundiga lahja 14 m. Udutuledega valgustatavast 30 meetrist jääb mulle seega 2 sekundit takistuse märkamisest kuni sellega põkkumiseni. Sekundi kulutame autoga kahe peale reageerimiseks, teine jääb otsuse vormistamiseks... Kiirusel 90 km/h suudan ilmselt vaevu taibata, mida ma kohe-kohe taban.
Ning mina isiklikult eelistan olla teadmatuses sellest, mis toimub pimeduses mu selja taga
