22-10-2014, 11:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-10-2014, 11:38 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(21-10-2014, 21:53 PM)nootsii Kirjutas: Citroen C2 udukad olid väga head märgistamata teel vihmas ja veel paremad lumesajus, tõid hästi välja teeservad, mingit valget laiku need teele auto ette küll ei tekitanud( ilma pooltuleteta sõita ei saanud) enamus valgust läks ainult serva mitte teepeale auto ette minuarust. Aga ma siuke kogemusteta ma ainult 120km päevas ja ainult pimedas sõitsin
Ksf!nootsii vastas korraga nii austet herr dieselile kui ka Võsale: udutulel ja udutulel on oluliselt suurem vahe sees, kui muudel tuledel. Kuigi mõõdetakse suisa laborites ka lähi- ja kaugtulesid ning saadakse märgatavad erinevused, siis peamaine tuntav vahe on ikkagi valgusetekitaja lahenduses. Ksenoon on parem. Kuid tuled, mille teste ma isegi pole kunagi kohanud, on justnimelt nn"udutuled", mis võivad oma valgusjaotuselt, nurkadelt ja tugevuselt kardinaalselt erineda. Kurask, ma olen ikka väga palju pimedas sõitnud ka autodega, kuhu olen ise ette toppinud 4 LISAlaternat, nende hulgas udutulede märgistusega asju (halogenast, sakslaste tulesid etc, kõik mu "Rallikad"), LISAtulesid H4 pirnidega jne. Elitel töötasib mingil ajahetkel KÕIK tuled, kuigi voolu ei jagunud enam hästi , ehk lähid+kauged samal ajal + halogenase udukad + lisalaternad KAUGtulede niidiga. Ja ikka oli valge küll, seda isegi lumivalgel lumel sõites! Ning nende autodega polnud mul kombeks aeglaselt sõita... pigem kisikus ikka sinna LE-rikkumise juurde. Mis oligi halogenaste hea omadus - neid said katse-eksituse meetodil keerata iseendale, kiirusele ja teeoludele sobivaks ja valgusvihk oli päris hea. Pole kahjuks olnud "head mõtet" valgusvihke pidistada aga Talveralli 2003 Hiiumaal RedBaroni tehtud videost, kus hämarusega tekkis ka udu, sain kuvatõmmise teha Elite lähituledega + Halogenased vaid tehase lähituledega Snakemani Datsuni sabas:
Nii ma NÄEN, mõlemat teeserva, saan ka suurematel kiirustel otsustada, kus on parem pidamine, kus vajadusel lumevall/vaal pidurdamiseks, kas kurvis on kivi sees jne! Kaugtuledega aga vaatad ju ETTE kaugemale, tahad näha vajalikke pidurduspunkte, tee keeramist aga ka põtra-siga-ratturit. Kuid JUHITAVUSE ja maksimaalse pidurdamise parima teekatte leidmiseks on vaja otse auto ette vaadata. Keda aga selline valgustatus auto ees konkreetselt segab, see ei tohiks üldse autoga sõita - sel on silmad haiged ja kõlbmatud auto juhtimiseks! Vaadates seda piltigi, mõelge, kuhu Te sõites tegelikult vaatatae ja kas ikka teeperve valgustatus tegelikult segab??? Mina ei "näe" seda, sest silm fokusseerub kaugemale, Datsuni ETTE ja Datsuni pidurituledele. Maanteekiirusel vaatan mina Datsunist "mööda" ja kasutan tema tulesid. Enda tulesid ja nende valgust kasutan siis, kui seda on vaja.
Ma ei tea, äkki ka see on meremehe/purjetaja omapära, et me oskame vaadata kaugele ette??? Seda eriti pimedas...
Tehases kuhugi jäigalt kinnitatud tulesid ei saa selliselt reguleerida: näitavad nagu näitavad. Ning jutt ongi sellest, et mõned udukad on kuradi hästi õnnestunult paigutatud ning näitavad nii, nagu nad peavadki näitama ja teised teevad mingeid ebavajalikke laike ja kasu pole neist üldse, ongi vaid disainielement, mille eest saab poes lisaraha küsida. LISAKS on udukatel üks hea omadus veel - neid saab välja lülitada!!! KUI neist kasu pole, kui nad hakkavad segama, kui sõidad asulas/valgustatud teel, siis selleks on lüliti olemas.
Tuledest "ette" sõitmine on absoluutselt teine teema ja ka selleks tuleb enamusele autodest paigaldada võimsad LISAtuled, et ka päriselt-päriselt oma kiirusest kaugemale näha. Kuid jäädes siis UDUtulede ehk foglights juurde, üks paremaid visualiseerivaid videosid kahest ERINEVAST valgusvihust, mida udutuled võivad tekitada. Siin küll halogeen vs moodne LED, kuid samasugused vahed on sees ka tehases paigaldatud udukatel. Ja eelpool kirjeldatud Astra udukad tekitasid samasuguse konkreetse "triibu", mis tänu kumerale-nurkmisele asetusele näitasid ülihästi ka teepervele ja töötasid kurvituledena. Aga kasu pole neist grammigi näiteks moodsatel euroteedel, kus teetamm on kõrgemal, laiad sügavad kraavid ääres. Kui jutt on sellistel teedel udukatega sõitjatest, siis see on küll mõtetud ja kuigi see otseselt ei sega reguleeritud tulede puhul, siis on lihtsalt ebavajalik. Ainult siis, kui on totaalne piimjas udu või hulleim lumetuisk, kiirus 20 km/h ja mõtled, kuhu üldse tee võiks minna...