27-10-2014, 22:31 PM
Olen jälginud foorumikasutajate juttu gaasiautode mõttekusest ja olen targu vait olnud. Ise sõidan gaasiga umbes 2000 km kuus ja olen rahul. Laupäeval oli jälle pikem sõit plaanitud, käivitasin auto nagu tavaliselt. Sõitsin garaazist välja, sain edasi umbes 50 meetrit ja auto suri välja. Starterit andes oli hääl vale, kahtlustasin rihma hamba võrra üle viskamist, aga märgid olid õieti. Kuna kiire, sai naabrimehelt teine sõiduk laenatud ja päev läks sellega ära. Eile siis pusisin autoga ja kontrollisin silindrite surved, tulemuseks 10, 0, 12 ja 1,5 bar. Helistasin tuttavad remondimeed läbi ja kõigil oli üks arvamus, et mootor oli külm ja hüdrulikaga lükatud klapp ei jõudnud tagasi õigel ajal ja sai kolviga pihta, kuidas muidu teine silindel 0 näitab. Olin kindel, et mootorit remontida pole mõtet, sain ühe kaasfoorumlasega kaubale ja tõin täna sealt mootori ära. Mootori maha võtmisel ja käru peale tõstmisel hakkasin mõtlema juba mootori ülemise osa vahetusest, seega otsustasin mootori lahti võtta ja vea tuvastada. Mõldud, tehtud ja plokikaane sain kätte. Esmalt uurisin kaant, klapid käivad ilusti, vigastusi ei näe. Siis vaatan kolvigruppi ja silindrit - kõik on korras. Siis läksin kaane juurde tagasi ja hakkasin teise silindri klappe vaatama, klapi vahel oli natuke kollast paberit. Siis hakkas midagi koitma, järgmisena võtsin filtri korpuse lahti ja pilt oli kohe selge. Pole varem kuulnud, et närilised gaasiga kaifivad, on alt läbi filtri närinud ja gaassegistisse roninud. Koristada nad ka ei oska Homme siis poodi uue plokikaanetihendi järgi ja toon närilistele ka natuke maiust.
vahetusfond: http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html