06-11-2014, 18:17 PM
(06-11-2014, 10:03 AM)Toomasv Kirjutas: Tere,
Küsimus on selline, et mis võimalused oleks 2-taktilisel 50cc mootoril rohkem jõudu madalamatel pööretel kätte saada? On olemas üks hiina trimmer, mis kasutust ei leia, sellel mootor 50 kuubikut ja võimsust 1.9kW 9000rpm juures. Plaanis on seda mootorit kasutada veepumba ehitamiseks. Selleks oleks vaja saada mootori pöörded madalamaks, st jõukõvera hari tuua madalamatele pööretele. Mida saaks muuta? Karpat, silindrit, kolbi jne?
Ausalt vastata siis polegi erilisi võimalusi peale ülelaadimise.
Teatavasti tekib sisepõlemismootori jõud õhu ja kütuse segu põletamisel.
Kütusega on lihtne-seda võiks ämbriga valada, kuid õhku pumpab mootorisse ikka seesama 50cc maht.
Seega vähendades mootori pöördeid langeb sealt läbipumbatava õhu hulk ja seega kui me vähendame pöördeid poole võrra saame sealt ka poole vähema võimsuse.
Seega, kui me tahame sama võimsust saada poole vähema pöördega me kas peame suurendama töömahtu poole võrra või suruma õhu 2 korda kokku.
Mingil määral(umbes 10%)on võimalik mootori kasutegurit parandada optimeerides väljalaske-ülevoolude ja surveastme suurusi.
Selle praktiline teostus on jällegi küsitav.
Ilmselt on seal silinder alumiinist ja valatud koos kaanega.
Kanalite suurendamine seal silindris oleks lihtne, kuid väiksemaks tegemine...
Pealegi ilmneb 2t mootoril väga paha omadus aeglastel pööretel käies segada liigne hulk heitgaase läbipuhumisõhuga, mille tagajärjel nii võimsus kui ökonoomsus langevad kiiresti.
Selle mootori vastupidavust ja jahutust ei hakka parem kommenteerima, kui ta peaks tootma poole rohkem väänet poole madalamatel pööretel.