11-11-2014, 19:44 PM
Mootori töös normaalolukorras (jõus, kiirenduses, pöördesse minekus) mingeid erinevusi ei märka bensiini ja erinevate gaasi kulu varinatide vahel. Mõned pisikesed erinevused siiski on.
Suvel kuuma ilmaga, kui mootor ka korralikult soe on, siis kipup 95 bensiiniga madalatel pööretel koormates natuke detoneerima. Ristmike pealt ära minekutel nt. Märkamiseks peavad aknad olema alla lastud. 98 bensiini ega gaasiga seda häda pole. Ka mitte lahjemaks reguleeritud gaasiga.
Kui gaasi kruvi liiga kinni keerata, siis muutub tühikäik ebaühtlaseks ja võib siduri lahutamisel ja gaasi maha võtmisel välja surra. Aga isegi nii kinni keeratud kruviga läheb veel normaalselt pöördesse ja jõud on normaalne.
Ka lambda sinusoid on normis.
Reguleerimine käski põhimõtteliselt nii, et kruvi sai keeratud nii palju kinni kui võimalik, et veel tühikäik ühtlane püsis ja mootor välja ei surnud. Ja siis sellest asendist katse-eksituse meetodil natuke lahtimale tagasi. Praegu peaks olema 1/3 pööret tagasi. Enne pikemat maantee otsa paak täis, odomeeter nulli ja 1/6 pööret kruvi asendi muutust. Peale sõitu kohe jälle paak täis, arvutused ja järeldused. Ja nii seni, kuni kõige parem asend käes. Minu seadmel tundus 1/6 kruvi pööret juba täidsa märgatav muutus, 1/2 pööret korraga liiga palju.
Tundub, et paaki mahtuv gaasi kogus sõltub mingil määral ka temperatuurist või õhurõhust. Nii et ideaalis võiks sõidu järgne uuesti täis tankimine toimuda samast tanklast ja samades ilmaoludes.
Sõidetud on põhjalikumate järelduste tegemiseks gaasiseadmega veel vähe. Umbes 30 ... 40 tuhat.
Küünla elektroodide metallosad on korralikult tahmased, portselan sellise kohvi värvi, kuhu on ka natuke piimasaadust lisatud. Küünlad sõitnud umbes 90k, sellest viimsed 30 .. 40k gaasiga. Mootor võtab õli umbes 0.5l / 1000km kohta. Pimedas kapotti üles tõstes on küünlajuhtmetes pisut tulevärki näha. Nii et tuleks ilmselt küünalde ja juhtmete vahetamise peale mõtlema hakata. Autol kella peal 415k.
Suvel kuuma ilmaga, kui mootor ka korralikult soe on, siis kipup 95 bensiiniga madalatel pööretel koormates natuke detoneerima. Ristmike pealt ära minekutel nt. Märkamiseks peavad aknad olema alla lastud. 98 bensiini ega gaasiga seda häda pole. Ka mitte lahjemaks reguleeritud gaasiga.
Kui gaasi kruvi liiga kinni keerata, siis muutub tühikäik ebaühtlaseks ja võib siduri lahutamisel ja gaasi maha võtmisel välja surra. Aga isegi nii kinni keeratud kruviga läheb veel normaalselt pöördesse ja jõud on normaalne.
Ka lambda sinusoid on normis.
Reguleerimine käski põhimõtteliselt nii, et kruvi sai keeratud nii palju kinni kui võimalik, et veel tühikäik ühtlane püsis ja mootor välja ei surnud. Ja siis sellest asendist katse-eksituse meetodil natuke lahtimale tagasi. Praegu peaks olema 1/3 pööret tagasi. Enne pikemat maantee otsa paak täis, odomeeter nulli ja 1/6 pööret kruvi asendi muutust. Peale sõitu kohe jälle paak täis, arvutused ja järeldused. Ja nii seni, kuni kõige parem asend käes. Minu seadmel tundus 1/6 kruvi pööret juba täidsa märgatav muutus, 1/2 pööret korraga liiga palju.
Tundub, et paaki mahtuv gaasi kogus sõltub mingil määral ka temperatuurist või õhurõhust. Nii et ideaalis võiks sõidu järgne uuesti täis tankimine toimuda samast tanklast ja samades ilmaoludes.
Sõidetud on põhjalikumate järelduste tegemiseks gaasiseadmega veel vähe. Umbes 30 ... 40 tuhat.
Küünla elektroodide metallosad on korralikult tahmased, portselan sellise kohvi värvi, kuhu on ka natuke piimasaadust lisatud. Küünlad sõitnud umbes 90k, sellest viimsed 30 .. 40k gaasiga. Mootor võtab õli umbes 0.5l / 1000km kohta. Pimedas kapotti üles tõstes on küünlajuhtmetes pisut tulevärki näha. Nii et tuleks ilmselt küünalde ja juhtmete vahetamise peale mõtlema hakata. Autol kella peal 415k.