18-12-2014, 20:22 PM
Kaasfoorumlane Luik küsis TIG keevituse soovitusi ja ma ikka selle vastuseks rohkem kirjutasin.
Autoakult inverteriga toita keevitust oleks aga väga karm üritus.
Jättes vahele muundamise kaod siis kaarleegi pinge on suurusjärgus 24V.
Oletades, et meil on 12V aku ja me tõstame pinge poole võrra siis tõusevad ka amprid poole võrra.
On meil näiteks keevitusvool 120A võtame me akust 120x2=240A.
Kuskil 20-40 sek saaks keevitada sel juhul enne kui aku liiga tühi oleks et auto käima saada.
See muundur tuleks kindlasti generaatoriga samas mõõdus ja hinnalt ületaks vähemalt 4 korda.
Tänapäeval on jõuelektroonika komponendid väga kallid.
Küll aga saab juba 3 veoka akuga otse keevitada ilma mingi muundamiseta.
Alustada saab 3,2 elektroodiga ja peale minutit tuleb võtta juba 2mm.
Kunagi panime niisuguse moodusega kallurile kardaaniristi murdunud silma tagasi ja kestis Missost Võruni ära.
Autoakult inverteriga toita keevitust oleks aga väga karm üritus.
Jättes vahele muundamise kaod siis kaarleegi pinge on suurusjärgus 24V.
Oletades, et meil on 12V aku ja me tõstame pinge poole võrra siis tõusevad ka amprid poole võrra.
On meil näiteks keevitusvool 120A võtame me akust 120x2=240A.
Kuskil 20-40 sek saaks keevitada sel juhul enne kui aku liiga tühi oleks et auto käima saada.
See muundur tuleks kindlasti generaatoriga samas mõõdus ja hinnalt ületaks vähemalt 4 korda.
Tänapäeval on jõuelektroonika komponendid väga kallid.
Küll aga saab juba 3 veoka akuga otse keevitada ilma mingi muundamiseta.
Alustada saab 3,2 elektroodiga ja peale minutit tuleb võtta juba 2mm.
Kunagi panime niisuguse moodusega kallurile kardaaniristi murdunud silma tagasi ja kestis Missost Võruni ära.