Harkovi tehase T-25 "hooldus"
#1

[Pilt: IMG_0608.JPG]

Ajalugu.
1982a kevadel hangiti tutvuste kaudu Saue kapitalremondist 2500rubla eest (üle 10x kuupalk tolajal) väike traktor. Seoses masinate mittelubamisega maaliti masin roheliseks. (heinamaal rohelist masinat raskem näha.
Masin tegi tööd väiketalus. (heinatööd 10ha, kündis 1ha köögiviljamaad ja tegi kõike milleks võiks traktorit kasutada) Masin seisis suvel väljas, talvel oli kuuuris.
Selle tulemusena hakkasid kõik tihendid läbi ajama ja "oli normaalne" et iga hommikul oli mõni lomp all. Seetõttu pidi ka iga kasutuse ajal kontrollima hüdro ja mootoriõli ning kütet. 
90ndatel kuivas väikepotimajandus kokku ja masinale jäi iga aastaga vähem tööd. Kuna masinal olid "hädad" siis soetati teine masin 2004a kõrvale ja see masin lükati kuurinurka seisma - ootama paremaid aegu.
Kuna masinal endal oli kellal 4000tt  ja väheke nostalgilist rumalat armastust tema vastu soojendas südant, sai 2009 või 2010a mootori vahetus ette võetud. Enamjaolt põhjuseks oli, et soovisin korraliku generaatorit (vanemal oli gene ventilaatori sees) ja vähe kulunud mootorit asemele panna.  Uus mootor oli iseenesest rüüstatud, gene starter, õlivann, rihmaratas plekid puudu (lõhutud), kuid sisu oli väga uuevääriline. (pakun et mootor ise on max paarsada tundi töötanud - tunnilugeja vahetatud) Varem vana mootoriga oli õlisurve 1 kandis, siis sellega on sooja mootoriga 4 kandis.


[Pilt: IMG_0621.JPG]  [Pilt: IMG_0610.JPG]


Mingil ajal sai ka masinale lisatud esiraskuste pruss raskustega (selleks oli vaja teha vaheplaat (juhtus käes olema odessa adra tald millest teha)
[Pilt: IMG_0629.JPG]  pruss


Sama aegselt sai ka rattad üle käidud. Kõik rehvid mõrased - võtsin otsuse, et uusi pehmeid vaja. Sai soetatud ukraina dneproshina f268 rehvid taha. Omal ajal oli veel hind 2150eeki. (enne euro vahetust just) Nüüdseks on hind 260eurini tõusnud. (väike juurdekasv rehvi utiliseerimistasu ja hinnatõusu näol)
Seoses sellega, et vanad rehvid said eemaldatud jäid silma 32" veljed. No kapitalile vastavad olid need igati pidi läbikeevitatud. (uusi mõrasid ei tähendanud) Seega sai ostustatud ka uute velgede kasuks.
Esiratastega ei viitsinud isegi maadlema hakata. Kuna disain velgedel oli erinev (kujumuutus harkovi ja vladimiri tehase velgedel) siis sai mõlemad esirattad välja vahetatud voltayre 6.00x16 ja225 rehvide vastu. Tollal oli hind veel 1000krooni paar. Uued veljed sai soetatud börsi kaudu 400 krooni eest paar juurde
Velgede osas ongi natukene hapu, Olgugi, et tegu uutega, on kõik 4 velge õrnalt roosteste kohtadega. 
[Pilt: IMG_0620.JPG] tagaratas

[Pilt: IMG_0619.JPG]  esiratas


Aastatel 2000 kanti oli vaja üht puujuurikat välja sikutada aiast ja väheke julmemalt tõmmates tõmbas ühel aisal 10cm tüki küljest ära. 2a hiljem kuigi mädanes puujuur ise ära ja sai kirve abil ta välja tõstetud.
Suurte heinasaadudega oli ära lõhutud pika tõmmitsa keere ja hüdrosilinder vajas remonti.  Silindri võinuks ka remontida, kuid kuna kogu ajal kasutati vana õli (puhastmata) siis olid säär lja kolb läbikulunud - vaja uut.

Seoses lapitud aisaga sai välja vahetatud aisad ja pikk tõmmits ja silinder. Nüüdseks on ka aisade vahelised tõmmitsad ja klambrid vahetatud.


rippsüsteem
[Pilt: IMG_0623.JPG]   [Pilt: IMG_0622.JPG]


Niimoodi masin seisis kuni 2014a detsembrini. Aastas sai paar korda teda küll liigutatud (sõidetud 500m) et rehvid ära ei sureks, kuid tööd ei teinud temaga.
Tema kasutamine on paljudele ebameeldiv.  Käigukast loopis nii mõndagi käiku välja ka kõik oli õline. (puhaste riietega ära ligi mine)
 Enamikul töödel on tagumiku vahe mulda täis(iste on praktilislet rippsüsteemi peal ja kõik mis alt lendab jõuab ka üles. Teisalt puudus see pisike pedaalike "kellade" vahel  pidurivõllist eespool
[Pilt: 21eyrdt.jpg]

Kuna olin just vladimiri tehase käigukasti remonti lõpetamas ja oli "veidi" vaba aega( vaikselt nokitsedes teeb seda kasti kuskil 50h jutti).  Ostustasin ka sellele masinale väikse kasti hoolduse teha.  Nüüdseks vist juba kahetsen, kuna varuosad suht nulli jõudnud. (Minu kapital tähendab enamjaolt kõikide hammakate, võllide, laagrite väljavahetust veneaegsete uute vastu.
Arvestama pidin plokkdifri paigaldusega ja vaatama järgi miks käigud sees ei püsi.

Lammutamisel sai selgeks miks ei tohi masinat väljas hoida.  Käigukastist vaatas mulle selline jõledus vastu. Käigukasti õli ei olnud keegi minuteada sellel masinal vahetanud peale kapitali.
Algselt sai suure külmaga alt punn lahti lastud ja välja valgus ollus, mille tihedus oli paksem, kui viletsamal aastal vanaema pasteet.  Kogu seda moosi oli kastis oma 2 ämbritäit.
Mina pesin masinat 3x enne remonte ja enne seda oli nõuka ajal teda kord aastas survega puhtaks pestud. Käigukasti poldid olid näpuga kinni keeratud, mistõttu kõiksugune vesi ka vahele pääses. Selle tegi loomulikult ka kergemaks see papptihend, mis ei suuda hingehaurugi kinni pidada ja aja jooksul ära sureb- õhemaks tõmbab.

[Pilt: IMG_1863.JPG][Pilt: IMG_1872.JPG][Pilt: IMG_1873.JPG]

Kuna seda kasti polnud keegi õlitanud siis loomulikult roostetavad/mädanevad erinevad mitteliikuvad detailid kinni.  Seda juhtus ka plaathammakatega peavõllil. Johhaidii saad kaks 10mm läbimõõduga kuuli hädaga lahti ei liigu võll ei paremale ega vasakule. - ennekuulmatu. Suure jõuga pressides koputades õlitades sai võlli ja hammakad tervelt kätte.
Peale võlli puhastamist vaatas mulle selline elukas vastu.
 [Pilt: IMG_1903.JPG]
 


Kuna seda pastat vaja käastist välja saada ja pidurid töötasid istus kast paar päeva nokk püsti.
[Pilt: IMG_1867.JPG]

Käigukasti hammakad on samad mis vladimiri tehase traktoril üldjoontes. (vanatüübi kolmikhammaka plokk ja plokkdifri puudumine ei tohi segadusse ajada) Käigukasti korpus iseenesest on
kujult teistsugune vaid õli sissevalamis ava osas (asetseb käigukasti peal roolikarbi küljes) võrreldes 1974-1979a vladimiri masinaga.
Kahvlite süsteem jah on täielikult eriline ja kui kellegil mõni kahvel puru läheb, siis tuleb kuldmuna hakata munema. Pole neid kohanud müügis kuskil ise. Õnneks minul kahvlid on veel kasutatavad.
Huvitav oli aga reeversploki disain- Täpsemalt selle ehitus võrreldes uuemaga distants puks versus rõngas seib.  Revers plokk iseenesest oli kahe fiksaatorseibiga kinnitatud. Vladimiri tehasel on üks vaid. Lõtk reguleerseibide ja ploki vahel oli olematu , kuid selle eest oli eest tulev võlli hammakad nokakujuliseks kulutanud. Rääkimata, et laagrid suure lõtkuga ning käigukastist väljaulatuv sidurisse minev võll lõtkus nii 3-5mm kõikjale. ( ja sealne simmer oli muutnud veidi oma ümariku auku) Kuna vähesel määrar oli ploki hammasratta sees olevad pronkssõrmused kulunud läheb see reeversplokk väljavahetamisele.  See on ka üks põhjustest, miks käike kast välja loobib.
[Pilt: IMG_1893.JPG]


Korralikus töötavas käigukastis oli seega vaja otsida välja mistõttu viskas 3 käiku välja. Laiali võttes aga ei näinud ükski hammakas kulunud, sissesöönud välja. Seega reeversvõllilt viga ei näinud. Peavõllil oli aga silmaga peale vaadates viga näha. Kiirendus aegustus hammakas peetis - kiilukujuliseks kulunud. Selle põhjuseks on roolisamba küljes olev lülituskang. Nimelt sõidu pealt tõmmatakse kiirendus kahvel aeglustushammakalt -kiirendushammakale.

 Ühel hetkel juhuslikult tagumistest suurtest hammakatest kinni hoides tunnen lõtku telgsuunas. Terve plokk liigub hea 10mm paremale vasakule - laagrite pesad pekkis. Suurte plaathammakate sisemised küljed hea 5mm sisse kulutanud.
[Pilt: IMG_1892.JPG]  differ





 käikude hammakad väljatooduna


Siis tuli küll selline tunne peale, et võttis ohkama.
Kuna masina tihendid nägid veel suht viisakad (paksust papist tehtud) ja nende läbilaske võime ei olnud kuidagi nii suur, et kõikjalt leemendaks õli siis kaesin ka siduri-fiksaatorkarbi vahelise võlli simmerid üle.  Need olid esmalt kulunud- arusaadav. Kuid miks kurat neid kõverdi sisse olid löödud (hea 4mm üks serv üleval)
[Pilt: IMG_1885.JPG] simmer


Niisiis plaan lihtne. Esmalt paigaldada plokkdiffer. Selleks oli varem võetud üks vladimiri tehase traktor laiali Vaja jäheb hunnik jubinaid

[Pilt: IMG_1878.JPG]  [Pilt: IMG_1895.JPG] [Pilt: IMG_1896.JPG]
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 11-01-2015, 14:32 PM
RE: Harkovi tehase T-25 - Autor: unimüts - 11-01-2015, 15:34 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 11-01-2015, 17:47 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 11-01-2015, 18:38 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: meli666 - 11-01-2015, 23:53 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-01-2015, 00:10 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-01-2015, 18:46 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: saarrand - 12-01-2015, 20:21 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-01-2015, 20:34 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 15-01-2015, 20:51 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Tomasa - 16-01-2015, 20:27 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 16-01-2015, 21:10 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: muska71 - 16-01-2015, 21:33 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Tomasa - 17-01-2015, 00:28 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 18-01-2015, 20:33 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Aspelund - 18-01-2015, 20:43 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 20-01-2015, 01:05 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 25-01-2015, 12:11 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: koosamafia - 25-01-2015, 19:12 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 25-01-2015, 19:36 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 26-01-2015, 17:13 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 30-01-2015, 23:05 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 06-02-2015, 17:00 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 08-02-2015, 22:50 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 08-02-2015, 23:57 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: mlsluik - 09-02-2015, 01:01 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: kopraonu - 12-02-2015, 19:27 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-02-2015, 19:40 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 26-02-2015, 09:18 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 26-02-2015, 11:25 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 26-02-2015, 13:05 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 24-03-2015, 16:20 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 27-03-2015, 17:45 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: saarrand - 28-03-2015, 00:34 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 28-03-2015, 00:40 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: honkomees - 28-03-2015, 08:25 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: saarrand - 28-03-2015, 11:37 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 28-03-2015, 13:08 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 11:04 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 12:28 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 13:00 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: aavu - 29-04-2015, 13:33 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 14:41 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 14:42 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 14:57 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: aavu - 29-04-2015, 16:28 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 18:00 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 18:40 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: raivo45 - 29-04-2015, 18:59 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Talupoeg taluja - 29-04-2015, 20:20 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: aavu - 29-04-2015, 19:19 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: tamburiin - 29-04-2015, 19:48 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: pen.skar - 29-04-2015, 23:28 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 23:36 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: pen.skar - 30-04-2015, 00:02 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 30-04-2015, 00:17 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: pen.skar - 30-04-2015, 01:25 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: tamburiin - 30-04-2015, 09:53 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne