14-01-2015, 10:05 AM
(13-01-2015, 21:42 PM)kalacompany Kirjutas: Minul ei ole enam midagi lisada ega vaielda. Ykski arst ei avalda vihjeid oma patsiendi kohta...
Minul patsiendina ei ole muidugi midagi selle vastu, et oma diagnoos teada saada. Suudan taluda ka seda, kui avalikkus sellest teada saab. Meil on kõigil mõtteid peas, mis pärast väljaütlemist tunduvad teistele arusaamatud ja vahel isegi rumalad. Minu vastuse teravik oli suunatud pigem sellele, et sildistava ja lahmiva süüdistamise asemel võiks püüda leida igas olukorras lahendust. Musta numbri õiguslik regulatsioon on selline nagu ta on Eesti suuremate vanatehnikaklubide ühisel tahtel. Mul ei ole andmeid, kas ja millise vanatehnikaklubi liige keegi on, kuid järjepidev musta numbri teema halvustamine ja süüdistamine selles, et must number pärsib vanatehnikaga tegelemist, on häiriv.
Õiguslik regulatsioon vanatehnika vallas on mõjutatav vanatehnikaharrastajatele soodsamas suunas, kui sellega tegeleda arukalt ning esitada pädev argumentatsioon. Põhjendused, et las igaüks kasutab oma sõidukeid nagu ise heaks peab ja riik peaks pöörama pilgu kõrvale, kui sõidukil vanust üle 25 aasta, ei ole kahjuks arukas. Kindlustada ja registreerida on vaja sõidukeid, mis osalevad liikluses. Mis ei osale, saab tänaste seaduste järgi üsna lihtsalt ja tasuta tõsta lihtsalt hoiule. Auto ei ole nagu margialbum, mis võib riiulil tolmu koguda. Auto sarnane looma, relva või ka majaga, mis vajab tähelepanu ka siis, kui justkui huvi ei ole temaga tegeleda.
Kindlasti ei ole meie seadusandlus ideaalne, kuid see ei ole ka vanatehnikavaenulik. On hea tava, mis lausa meie põhiseadusse sisse kirjutatud, et seadust tuleb tunda. Vähemalt niipalju, kui seda nõuab meie valitud mingi tegevusala. Ja seadust tundes ning ise tähelepanelik olles ei ole vaja süüdistada riiki asjades, kus saab ka ise midagi ära teha. Õigusnormidel on ka oma eesmärk ja mõte. Kuigi vahel tehakse teisiti, ei ole see mõeldav, et igaüks meist hakkab olemasolevale autole teise auto identiteeti andma (ostes lihtsalt dokumendid autole) või sõitma ülevaatuseta ja suverehvidega sõidukiga talvisel ajal Tartust Tallinna.
Rohkem tegusid ja probleemide nägemist ning vähem inimeste sildistamist ja diagnooside panemist soovides.