15-01-2015, 20:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-01-2015, 21:00 PM ja muutjaks oli unimüts.)
Sai siin mitu päeva tihendeid toksitud. Kurjam on küll väike traktor, kuid selle eest on tihendeid juba üle 25 kogunenud. Kõik augud tahavad korraliku tihendit saada. hetkel on lõigatud umbes nii 1-2mm varuga väljapoole. Kui poltidega tihendi paika panen, siis lõikan kipsi-vaibanoaga üleliigse maha, nii et midagi ripnema ei jääks. Vihkan masinaid millel kõikjalt tihendid paistavad. Kohe näha, et masinat jobu remontinud ja näitab seda ka välja. Olen siiani kõikide masinatega omanud põhimõtet, et kui remontida, ehitada, siis ei tohi kuskilt välja paista, mida tehtud on.
tihendipakk
Lisaks sai laiali lammutatud ka vasakpoolne külgülekanne. Peapõhjus oli pooltelje võlli väljavahetamine ning simmeri vahetus.
Selle asja juures näitaks ära ka kuidas kõige lihtsam on vahetada t25l pidurilinte. (lihtsamini saab ka, kuid tööaeg hiljem ületegemisel ei tasu end ära)
Esimese asjana kui simmer paigas tuleb paigaldada ka tikkpoldid tagasi. Need tuleb keerata nii sügavale kui võimalik. (juhul kui võimalik kasutada keskelt jämedamaid tikkpolte.
Kui hiljem käis küljes vaja neid tikke panna siis hakkavad nad lahti jooksma.
pooltelg
Peale käise eemaldamist vaatab pooltelg niimoodi vastu. Põhi probleem pidurilintide vahetusel on, et lõppülekande juurest ei vahetata simmerit ära. see 65x45x10 simmer on selle 4 poldiga kaane all peidus. Et seda kätte saada tuleb piduritrumli kiilud välja võtta. Õnneks nende eemaldamiseks on keskele tehtud m8 keere.
Kiilu stopper splindid maha, kiilud, maha ja kaas maha. UUs simmer asemele, tihend vahele ja kokku tagasi.
Järgmisena pidurilindi paigaldus. Lauapeal annab terve süsteemi kokku panna. Maru mugav kõikjal on ruumi ja ei pea vanduma. Olen pannud ka stiilis, käis külgülekande küljes ja trummel paigas ja siis näppude vahel mängida. Kuid see on porr kuubis - näpud on suured ja vanduda tuleb palju.
Viimane kord panin nii:
pidurilint käises
trummel paigas
käis, pidurisüsteem ühendatud lõppülekandega
pealtvaade
käis tikkude otsas
Enne kui mutreid peale keeran, tuli otsida paremas seisus vedruseibe. Nimelt töös olnud vedruseibid tikuvad ära surema ja nad ei täida enam enda tööpõhimõtet. Kui mutrid paigas siis tuleb arvestada, et viimane pingutamine jääb teha siis kui külgülekanne on juba käigukasti korpuse küljes. Peenkeerme tõttu ei saa küll kasutada mitme meetrist jõuhooba, kuid piisab kui meesterahvas võtab silmusvõtme ja tõmbab täiejõuga kinni. Arvestama peab ka seda, et võimalusel kasutada keermeliimi. Selle puudumisel tuleb neid mutreid pingutada üle mingi paarikümne töötunni tagant uuesti.
Siinjuures saab ka niii, et see pealmine karp nelja poldiga on ka käise küljes. Seekord lihtsalt läksin proovima ja poldid tulid lahti, mistõttu pidurivõli karpi pole küljes.
Kui keegi märkab siis sellel on ka pidurisüsteem veidi haigem kui vanemal mudelil. Nimelt selles käise peale käivas karbist jooksevad läbi 2 võlli +pidurivõll. Need kaks võlli on enne 1982aastat
lisaks ülevalt alla minevatele diftidele 3x30mm veel keskelt poldiga kinni- hetkel näha ristpead vaid. Enamjaolt see süsteem tagas, et pidurilint püsis keskel. Kuid kuna see end ei õigustanud ja enamjaotl mädanes-roostetas ka kinni siis eemaldati see poldisüsteem sealt.
Samas võtsin ka ette, selle käigukasti kaane. Puudus sealt 4 auku 3xm8 ja üks ligi 40mm auk. Esmalt leidsin küll puurimiseks toosi üles, mis oli ka õiges mõõdus. Kuid eelmine kasutaja oli toosi puurimiskinnituse puruks murnud. Seega ei jäänudki muud üle, kui väiksemad augud sisse ja suurema jaoks sain 18mm augu sise. Ja ülejäänud tuli viilida.
Algselt arvasin, et kaanematerjal peaks olema tugev. Samas rooste oli seda juba korralikult hammustanud. Ligemal vaatluse, puurimisel, viilimisel võiks öelda, et tegemist tavalise lehtmetalli tugevuse plaadiga. - seetõttu seal enamjaolt ükski keere ei püsigi ning kõiksugu kõrvad murduvad puru.
kaas enne
kaas pärast
Hetkel ongi olukord nii, et saab 2 nädalat vaikust. PÕhjus see, et jupid tellitakse kaugemalt sisse ja siis läheb difri paigalduseks ja käigukasti võllide paigaldamiseks.
Lisaks sai laiali lammutatud ka vasakpoolne külgülekanne. Peapõhjus oli pooltelje võlli väljavahetamine ning simmeri vahetus.
Selle asja juures näitaks ära ka kuidas kõige lihtsam on vahetada t25l pidurilinte. (lihtsamini saab ka, kuid tööaeg hiljem ületegemisel ei tasu end ära)
Esimese asjana kui simmer paigas tuleb paigaldada ka tikkpoldid tagasi. Need tuleb keerata nii sügavale kui võimalik. (juhul kui võimalik kasutada keskelt jämedamaid tikkpolte.
Kui hiljem käis küljes vaja neid tikke panna siis hakkavad nad lahti jooksma.
Peale käise eemaldamist vaatab pooltelg niimoodi vastu. Põhi probleem pidurilintide vahetusel on, et lõppülekande juurest ei vahetata simmerit ära. see 65x45x10 simmer on selle 4 poldiga kaane all peidus. Et seda kätte saada tuleb piduritrumli kiilud välja võtta. Õnneks nende eemaldamiseks on keskele tehtud m8 keere.
Kiilu stopper splindid maha, kiilud, maha ja kaas maha. UUs simmer asemele, tihend vahele ja kokku tagasi.
Järgmisena pidurilindi paigaldus. Lauapeal annab terve süsteemi kokku panna. Maru mugav kõikjal on ruumi ja ei pea vanduma. Olen pannud ka stiilis, käis külgülekande küljes ja trummel paigas ja siis näppude vahel mängida. Kuid see on porr kuubis - näpud on suured ja vanduda tuleb palju.
Viimane kord panin nii:
Enne kui mutreid peale keeran, tuli otsida paremas seisus vedruseibe. Nimelt töös olnud vedruseibid tikuvad ära surema ja nad ei täida enam enda tööpõhimõtet. Kui mutrid paigas siis tuleb arvestada, et viimane pingutamine jääb teha siis kui külgülekanne on juba käigukasti korpuse küljes. Peenkeerme tõttu ei saa küll kasutada mitme meetrist jõuhooba, kuid piisab kui meesterahvas võtab silmusvõtme ja tõmbab täiejõuga kinni. Arvestama peab ka seda, et võimalusel kasutada keermeliimi. Selle puudumisel tuleb neid mutreid pingutada üle mingi paarikümne töötunni tagant uuesti.
Siinjuures saab ka niii, et see pealmine karp nelja poldiga on ka käise küljes. Seekord lihtsalt läksin proovima ja poldid tulid lahti, mistõttu pidurivõli karpi pole küljes.
Kui keegi märkab siis sellel on ka pidurisüsteem veidi haigem kui vanemal mudelil. Nimelt selles käise peale käivas karbist jooksevad läbi 2 võlli +pidurivõll. Need kaks võlli on enne 1982aastat
lisaks ülevalt alla minevatele diftidele 3x30mm veel keskelt poldiga kinni- hetkel näha ristpead vaid. Enamjaolt see süsteem tagas, et pidurilint püsis keskel. Kuid kuna see end ei õigustanud ja enamjaotl mädanes-roostetas ka kinni siis eemaldati see poldisüsteem sealt.
Samas võtsin ka ette, selle käigukasti kaane. Puudus sealt 4 auku 3xm8 ja üks ligi 40mm auk. Esmalt leidsin küll puurimiseks toosi üles, mis oli ka õiges mõõdus. Kuid eelmine kasutaja oli toosi puurimiskinnituse puruks murnud. Seega ei jäänudki muud üle, kui väiksemad augud sisse ja suurema jaoks sain 18mm augu sise. Ja ülejäänud tuli viilida.
Algselt arvasin, et kaanematerjal peaks olema tugev. Samas rooste oli seda juba korralikult hammustanud. Ligemal vaatluse, puurimisel, viilimisel võiks öelda, et tegemist tavalise lehtmetalli tugevuse plaadiga. - seetõttu seal enamjaolt ükski keere ei püsigi ning kõiksugu kõrvad murduvad puru.
Hetkel ongi olukord nii, et saab 2 nädalat vaikust. PÕhjus see, et jupid tellitakse kaugemalt sisse ja siis läheb difri paigalduseks ja käigukasti võllide paigaldamiseks.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.