27-01-2015, 18:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2015, 18:09 PM ja muutjaks oli Tift.)
Saades inspiratsiooni netiavarustest mõtlesin, et teen veel ühe ...katsevariandi ja üritan seda kasutada ühe väiksema ruumi kütmiseks. Väliskestaks 55 liitrine õlitünn. Südameks 120 mm siseläbimõõduga paksemaseinaline raudtoru. Põlemiskolde isoleerisin totaalselt 50 mm kivivillaga. Tünnis seespool oleva katsin veel plekikihiga. Samuti vooderdasin ära tünnipõhja kuni koldetoru sai pealt samapaksult kaetud. Sinna peale valasin tulekindla segukihi. Väljuvate gaaside toru monteerisin tünni vastasserva. Kütuse toru sai tehtud natuke suurema avaga, vist 145 mm seest. Selle toru sulgemiseks õhutihedalt tegin kaane.
Koldetoru välimine ots sai endale aga reguleeritava avakatte - saab õhu juurdeandmist regullida.
Nii, esialgne katsetus näitas, et tünni peal, seal, kus on tõusva koldetoru ots, tõusis temperatuur suht kiiresti 400 kraadini. Olgu õeldud, et katsetus käis väljas. Suitsutoruks oli susatud 100 mm kahemeetrine venttoru.
Mõne aja pärast tarin selle asja ruumi sisse ja siis näeme ära, kas mõeldud kohas asi end õigustab.
On vist suht oluline selle asja juures, et temperatuur põlemiskoldes tõuseks võimalikult kiiresti võimalikult kõrgele - siis põletatakse praktiliselt suurem osa kütusest ära (see peab muidugi olema ka kuiv). Netis on leida rakettahju edasiarendusi - kasutatakse suht väikse toruga isendeid, milledel on põlemiskolle kitsas aga kõrge, toru korralikult isoleeritud, seespool toru seintel veel tiivakesed, mis sunnivad tõusvas õhuvoolus sahmivad leegid pöörisesse. Küttekoldesse õhu juurdeandmiseks kasutatakse eraldi toru, mis algab kuskilt ja kulgeb piki tünniseina tulekoldesse, soojendades koldesse antavat õhku eelnevalt. Eks see mõjuta ka põlemistemperatuuri. Kui efektsiivsed need moodustised kõik on - krt seda teab, nagu isand oltsberg mainis, et selletaolist inffi on raske leida.
Oma tööruumis oleva rakettahju "sõidutasin" kevadel välja. Sest ilmad läksid soojaks. Mõlgutan mõtet, et vist teen viimase projekti õnnestumise korral ühe teisaldatava küttekolde ehk moderniseeritud rakettahju, mida saab ratastel kenaste soovitud kohta sõidutada ning "raketitada" .
Koldetoru välimine ots sai endale aga reguleeritava avakatte - saab õhu juurdeandmist regullida.
Nii, esialgne katsetus näitas, et tünni peal, seal, kus on tõusva koldetoru ots, tõusis temperatuur suht kiiresti 400 kraadini. Olgu õeldud, et katsetus käis väljas. Suitsutoruks oli susatud 100 mm kahemeetrine venttoru.
Mõne aja pärast tarin selle asja ruumi sisse ja siis näeme ära, kas mõeldud kohas asi end õigustab.
On vist suht oluline selle asja juures, et temperatuur põlemiskoldes tõuseks võimalikult kiiresti võimalikult kõrgele - siis põletatakse praktiliselt suurem osa kütusest ära (see peab muidugi olema ka kuiv). Netis on leida rakettahju edasiarendusi - kasutatakse suht väikse toruga isendeid, milledel on põlemiskolle kitsas aga kõrge, toru korralikult isoleeritud, seespool toru seintel veel tiivakesed, mis sunnivad tõusvas õhuvoolus sahmivad leegid pöörisesse. Küttekoldesse õhu juurdeandmiseks kasutatakse eraldi toru, mis algab kuskilt ja kulgeb piki tünniseina tulekoldesse, soojendades koldesse antavat õhku eelnevalt. Eks see mõjuta ka põlemistemperatuuri. Kui efektsiivsed need moodustised kõik on - krt seda teab, nagu isand oltsberg mainis, et selletaolist inffi on raske leida.
Oma tööruumis oleva rakettahju "sõidutasin" kevadel välja. Sest ilmad läksid soojaks. Mõlgutan mõtet, et vist teen viimase projekti õnnestumise korral ühe teisaldatava küttekolde ehk moderniseeritud rakettahju, mida saab ratastel kenaste soovitud kohta sõidutada ning "raketitada" .
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)