Harkovi tehase T-25 "hooldus"
#22

Hetkel kahjuks pildimaterjali pole, kuid üritan tööjärjekorda seletada.

Poest tulid jupid ära. Nüüd vaja vaid kolme laagrit juurde (406, 407 ja 1209) Tartus poes polnud venelast sees hetkel terasseparaatoriga.

Sai täna tagumine differ sisse paigaldatud. Differ käis veel vahepeal lauapeal pulkadeks, kuna väikeste hammasrataste lõtk tundus liiga suur. Sai paigaldatud uus võll ja uued distantsseibid. See võttis lõtku rahuldavasse piiridesse. Differ sai ka uued diftid ja poldi fikseerivad lehed. Põhiprobleem ongi, et suurel koormusel  ja plokkdifriga sõites tuleb difri küljest plokkdifri pool lahti poltidest ja diftid on kulumisjälgedega. EKS  selle probleemile polegi lahendust. Poldid on seal küll M10 keermega ja 14mm peadega suht keskmise karastusega (oletan 8,8) Siis isegi nende tugevusastet parandades ei saa plokkdifri kaant korralikult igaveseks kinni.

Käigukasti sääresuka fiksaatorlehti ei olnud aga poest võtta. Kui difri olin sisse pannud ja külgmised sukad ka küljes, sai külgülekanne külge pandud.  Parema poole oma (lühikese nuudiga) variant läks ilusti vanasse pessa.
Vasakuga sai aga maadeldud kõvasti. Tõsta üles aja simmerist läbi, plokkdifri käbist läbi ja siis veel difrisse sisse. Nu ei lähe. Pikk nuut oli õrnalt muljuda saanud otsast ja vajas nii 5mm ulatuses relakaga töötlemist.  Lauapeal kuigi jupid jooksid tihedalt otsa.  Seepeale oletasin, et käbi on valesti. Sai seda siis igate pidi difri otsas sätitud võetud isegi lisavõll, mille abil õige nuudi otsa lõpuks sai õige. Pole veel seda muret mul olnud, kuna alati olen pannud plokkdifri pedaali peale raskuse eelnevalt, mis ei lubaks käbil kohapealt lahkuda. Nüüd pulkadest kokku ladudes ei oodanud seda probleemi kokkuladudes korrigeerida nii, et käbi oleks küljes ja sisenuut jookseks otse.
 Kuna peale neljandat korda proovimist jooksis külgülekanne käest lahti ja rebis simmeri ribadeks tuli sukakaas jälle maha võtta ja uus simmer sisse laduda. Kuidagi ennetavalt sai juba 1 simmer üleliia arvestusega ostetud. (mitte tahtlikult)  Kõik kokku tagasi.  Seekord jooksid esimese katsega külgülekanne läbi difrikäbi  otse difrisse. 

Sai laotud ka sidurist tulev esimene käbivõll sisse. Kõik tore ja ilus, kuid hammakas ei lase laagril pessa minna. Poob nii kõvasti kinni, et annna olla. Kõrvutades vladimiri tehase hammakaga siis võlli peal oleval hammakal oli hamba paksus erinev. Kuna vahetasin alumise hammaka uuema vastu sai ka ülemine uuema tüübi vastu vahetatud. Siis sai käbivõlli paika.
Samas kogu aeg on probleeme olnud sidurivõlli ja käigukastist sidurisse mineva võlli kiilude ja splintidega. Olgugi, et originaalis on splindid 3mm ei taha nad nii kergelt 3mm soonde minna. Selle jaoks oli vaja rõngassplindid veidi relakaga ovaalseks lihvida ja kokkupoole pigistada. nad peavad võimalikult pingega jääma võlli peale. Vastasel juhul jääb vahe sisse ja kahe võlli vahepakk närib kiilud ja kiilupesad ära. 
Kiilude osas leidsin juba eelmine kord, et poes müüakse 6x6x80mm kiilusid. Mul on aga vaja 4 kiilu mis on 6x6x38mm. Kuna aga otsad olid ka kumerad, siis sobisid nad nagu valatult poolekslõigatuna. Ainukene imekspandav asi oli, et kiilud on suht pehmed. Relakaga pooleks lõigates aga tõmbasid siniseks ehk karastusid. Siiani oletasin alati, et kiilud peaksid ka olema karastatud juba.


Järgmine teema oli peavõlli ja reeversvõlli komplekteerimine.  Reversvõll ise oli ok. Ei olnud pesasid, ega nuute sisse söönud. Selle eest oli reevershammakate puksid läbi. Terve reeversplokk vahetusse. NB kui keegi vahetab reeeversplokki. siis tuleks see korralikult enne ära õlitada. Sest muidu jahvatab uued puksid ka ära. Õli ei jõu väga kiirelt kõikidesse nurkadesse.
Originaal hammakatel olid imelikud värvitäpid (heleroheline) peal. Kuid oletan, et tegu kapitali teemaga, kus näidati, millised hammakad uuesti käiku lähevad.
Sai lauapeal kõrvutatud uusi ja vanu hammakaid mõõdetud igate pidi ja pandud vastavad paarid kokku, mis sisse lähevad. 
Reeversvõlliga saab veel kõvat vatti näha, kuna kulunud võlliga on vaja tavaliselt reguleerseibidega mängida (paremal pool laagrisaale all)


Peavõlli väljavõttes nägin suurt kilplase vaeva. Lõpuks sai mädanenud võlli kätte. Üks probleem oli ka selles, et kapitalis oldi pannud 10mm kuulide asemel 10,5mm kuulid. Nu jopakolla. Mõõtma hakates need ei saagi ju välja kukkuda 10mm august. Suutsin ka doonormasinalt võetud ühe kuuli ära kaotada. Nüüd ei teagi kas minna 9,5mm kuuli peale või lihvida üks auk 10,5mm peale, et kuul kergelt välja tuleks vajadusel.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 11-01-2015, 14:32 PM
RE: Harkovi tehase T-25 - Autor: unimüts - 11-01-2015, 15:34 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 11-01-2015, 17:47 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 11-01-2015, 18:38 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: meli666 - 11-01-2015, 23:53 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-01-2015, 00:10 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-01-2015, 18:46 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: saarrand - 12-01-2015, 20:21 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-01-2015, 20:34 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 15-01-2015, 20:51 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Tomasa - 16-01-2015, 20:27 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 16-01-2015, 21:10 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: muska71 - 16-01-2015, 21:33 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Tomasa - 17-01-2015, 00:28 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 18-01-2015, 20:33 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Aspelund - 18-01-2015, 20:43 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 20-01-2015, 01:05 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 25-01-2015, 12:11 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: koosamafia - 25-01-2015, 19:12 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 25-01-2015, 19:36 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 26-01-2015, 17:13 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 30-01-2015, 23:05 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 06-02-2015, 17:00 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 08-02-2015, 22:50 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 08-02-2015, 23:57 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: mlsluik - 09-02-2015, 01:01 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: kopraonu - 12-02-2015, 19:27 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 12-02-2015, 19:40 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 26-02-2015, 09:18 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 26-02-2015, 11:25 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Veiko Varik - 26-02-2015, 13:05 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 24-03-2015, 16:20 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 27-03-2015, 17:45 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: saarrand - 28-03-2015, 00:34 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 28-03-2015, 00:40 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: honkomees - 28-03-2015, 08:25 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: saarrand - 28-03-2015, 11:37 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 28-03-2015, 13:08 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 11:04 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 12:28 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 13:00 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: aavu - 29-04-2015, 13:33 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 14:41 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 14:42 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 14:57 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: aavu - 29-04-2015, 16:28 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: unimüts - 29-04-2015, 18:00 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 18:40 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: raivo45 - 29-04-2015, 18:59 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: Talupoeg taluja - 29-04-2015, 20:20 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: aavu - 29-04-2015, 19:19 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: tamburiin - 29-04-2015, 19:48 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: pen.skar - 29-04-2015, 23:28 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 29-04-2015, 23:36 PM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: pen.skar - 30-04-2015, 00:02 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: 2715 - 30-04-2015, 00:17 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: pen.skar - 30-04-2015, 01:25 AM
RE: Harkovi tehase T-25 "hooldus" - Autor: tamburiin - 30-04-2015, 09:53 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne