04-03-2004, 00:55 AM
> Loomulikult saab vana kroomi
> eemaldada ka relaka või liivapritsiga.
Kahtlen üliväga selles. Korralik galvaaniline kate on algse metalliga molekulaarsel tasemel seotud ja ei eemaldu algsest metallist (terasest) paremini kui algne metall ise. Ja lihvimise käigus eraldub isegi halvemini, kuna kroom on palju suurema kõvadusega, kui teras.
Ja need külgejäänud jäänused hakkavad hilisema galvaanika (eelkõige eeltöö) juures jama tegema. Nii et keemiast me ei pääse.
> Kuid kui plaanis detaili uuesti kroomida, > siis vist ikka tuleks keemiliselt maha
> võtta, jääb parem.
Lause jumala õige, kui sõna \"tuleks\" asendada sõnaga \"peab\".
Parimat,
Valdo
P.S. (Täppis)lihvimata pinnale kantud kroom on selline matt ja ei meenuta millegagi seda läikivat pinda, mida me oleme kroomitud pinna all harjunud nägema. Kui (õiget) eeltööd ei tee tükiga, saamegi kroomimisel sellise pinna. Kui oled Tallinna inimene, võin seda demoda Sulle mõne äsjakroomitud detaili sisekülje näitel (nt Pobeda tagumise piduritule korpus).
> eemaldada ka relaka või liivapritsiga.
Kahtlen üliväga selles. Korralik galvaaniline kate on algse metalliga molekulaarsel tasemel seotud ja ei eemaldu algsest metallist (terasest) paremini kui algne metall ise. Ja lihvimise käigus eraldub isegi halvemini, kuna kroom on palju suurema kõvadusega, kui teras.
Ja need külgejäänud jäänused hakkavad hilisema galvaanika (eelkõige eeltöö) juures jama tegema. Nii et keemiast me ei pääse.
> Kuid kui plaanis detaili uuesti kroomida, > siis vist ikka tuleks keemiliselt maha
> võtta, jääb parem.
Lause jumala õige, kui sõna \"tuleks\" asendada sõnaga \"peab\".
Parimat,
Valdo
P.S. (Täppis)lihvimata pinnale kantud kroom on selline matt ja ei meenuta millegagi seda läikivat pinda, mida me oleme kroomitud pinna all harjunud nägema. Kui (õiget) eeltööd ei tee tükiga, saamegi kroomimisel sellise pinna. Kui oled Tallinna inimene, võin seda demoda Sulle mõne äsjakroomitud detaili sisekülje näitel (nt Pobeda tagumise piduritule korpus).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel