02-02-2015, 00:11 AM
(01-02-2015, 22:54 PM)dworkin Kirjutas: Minu senine kogemus kahetaktiliste mootoritega on piirdunud vene mopeedidega, kus nii sisselaske kui ka väljalaske avad olid silindris.
Minu pandud väike mudel on just seda tüüpi nagu olid vanasti vene mopid kus klappi ülesannet täitis kolb. Põlemissegu käis ikka enne karterist läbi ja siis silindrisse. Karterisse tekkinud hõrendus tiris segu karterisse ja kui kolb karpast tuleva akna sulges suruti ülerõhutõttu segu silindrisse.
Punnade(D8, D6jne) mootoritel käib põlemissegu sootuks läbi väntvõlli ja sealt karterisse ja edasi silindrisse.
A. Palu "Mootorrattad ja Mootorollerid" Tuleb kindlasti kasuks mootori õppimisel.
Muide kahetaktise videos näidataks ka üht OHV mootorit niiduki peal, mis kuidagi ei ole 2 takti.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.