06-02-2015, 14:01 PM
(06-02-2015, 12:49 PM)pkmp Kirjutas:(06-02-2015, 12:30 PM)olli Kirjutas: Ehitasin kah just kunagi motoplokile tehtud haagist suuremaks Tz'i jaoks. Peamiselt siis metsas ära saetud pakkude veoks. Ei osand selle silla paigutusega suurt miskit peale hakata. Panin esialgu lihtsalt kasti keskele, arvestusega, et ees otsas on koorem kõrgem. Paljudel ATV haagistel tundub ka pildi järgi keskel olevat. Tzil see-eest endal juba massi ikka hulka rohkem antud kui ATVl.
Seega, ei ole mitte lihtne kang vaid paljude muutujatega optimeerimisülesanne ja katse-eksimuse meetod: nihutatav veosild, haakepunkt võimalikult tagasillale lähemale (nii, et käru peaaegu risti annaks keerata enne kui tiisel vastu ratast läheb), erineva koorma asetuse ja kogukaalu, pinnase olukorra jne sätid paika kuidas kõige efektiivsemalt kõige suurem koorem ära vedada.
Selle optimeerimisülesande kallal pusimise teeb mõttetuks koorma paigutamisel tehtud viga.

Olen endiselt seisukohal, et tuleb endale selgeks teha, palju soovitakse veopeale koormat saada ja seejärel vaadata endale peegli vahendusel näkku. Kui sealt vaatab vastu tegelane, kes tahab ja oskab masina eeliseid ära kasutada, tasub kangivalemi alusel rehnungit pidama hakata, et soovi korralmillimeetri pealt täpne paik saada. Aga kui vastu vaatab tegelane, kelle jaoks täpsus pole eesmärk ja oluline on asjad mõistliku vaevaga ära teha

TZ võiks suuta kanda nii paarsada kilo mureta. See on ka koormus, mida tavaline plekist veopea mõnda aega kannatab. Eeldusel, et poldipeade all on korralikud seibid.
ATVdel on see number erinev, kuid kilomäär jääb reeglina kahekohaliseks.
Minul on tehtud ruutmeetrise ristlõikepindalaga haagis, mis veereb praegu 215/65R15 rehvidel. Telg on viidud 2-meetrise koormapinna keskpunktist 9 cm tahapoole (sest seal oli kasutatud raamil mõnus kinnituskoht olemas). Tulemuseks on tühjalt 25 kilo konksule andev haagis, mis kahemeetriste täiskoormaga (nii kaks ja kopikad ruumi) annab tiislile kilot sadakond. Paras saska järgi tirida

